|
کدخبر: 302336

شوکه شدن پسر از زنده بودن مادر!

نمایش رادیویی «شرق بهشت» به کارگردانی ایوب آقاخانی بر اساس رمان مطرح جان استاین بک تولید و پخش شد.

فرهنگ شوکه شدن پسر از زنده بودن مادر!

رمان «شرق بهشت» از آثار درخشان جان استاین بک نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل است که زندگی پیچیده ۲ خانواده را روایت می‌کند. اقتباسی سینمایی از این رمان در سال ۱۹۵۵ با کارگردانی الیا کازان و بازی جیمز دین ساخته و پخش شد.

در میانه دهه ۹۰ نیز در پروژه «از رمان تا نمایش» رادیو اقتباسی قابل توجه از این رمان انجام و با کارگردانی ایوب آقاخانی هنرمند شناخته شده رادیو و تئاتر در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شد.

چنین رویکردی به ادبیات غرب و اقتباسی چنین وفادارانه از «شرق بهشت»، وامدار سنت دیرین نمایش‌های رادیویی یعنی پیوند مخاطب با نگین‌های ادبیات جهان بود.

مریم نشیبا چهره با سابقه رادیو به عنوان گوینده نمایش رادیویی «شرق بهشت» و آرش پارساخو به‌عنوان سردبیر این مجموعه حضور دارد.

محمدرضا قربانی نیز تنظیم این اثر را برای رادیو انجام داده است.

هنرمندان نهمین قسمت نمایش رادیویی «شرق بهشت» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: رؤیا فلاحی، مهرداد عشقیان، مهرداد مهماندوست، احمد گنجی، ایوب آقاخانی، مهین نصری، امیر منوچهری.

افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی، تهیه‌کننده: محمد مهاجر، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه، کارل در نهایت هدیه خود را که شامل ۱۵ هزار دلار بود به پدر داد ولی پدر با دیدن پول نه تنها خوشحال نشد بلکه از دست کارل عصبانی شد و به او گفت که پول را به صاحبان اصلی‌اش برگرداند.

پدر به کارل گفت که بهتر است مانند برادرش آرون باعث افتخار او شود. کارل با شنیدن این حرف‌ها خانه را ترک کرد.

شب کارل به خانه بر می‌گردد و لی منتظر او است. لی به کارل می‌گوید که هر چیزی که هست درون خود او است. لی می‌گوید که پدر کارل طبیعت‌اش اینگونه بوده که نمی‌توانسته عکس‌العمل دیگری داشته باشد اما کارل راه چاره دارد. کارل از این حرف‌های لی چیزی متوجه نمی‌شود.

کارل بیرون خانه نشسته و آرون را می‌بیند. آرون از اتفاقی که بین پدر و کارل افتاده ابراز تأسف می‌کند اما کارل می‌گوید که آرون در این خصوص تقصیری ندارد. کارل به آرون پیشنهاد می‌دهد که با او به جایی برود. کارل بدون اینکه از قبل به آرون بگوید او را به نزد کتی مادرشان می‌برد. آرون از این اتفاق شوکه شده است.

کتی با دیدن آرون عصبانی می‌شود. آرون به هم ریخته و عصبانی می‌شود و با عصبانیت آن ۲ را ترک می‌کند.

 

منبع: هنر آنلاين

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها