|
کدخبر: 301562

فیلم جدید کارگردان «هتل بزرگ بوداپست»

وس اندرسون، از آن دسته کارگردان‌های خوش‌سلیقه‌ای است که آثار درخشانی در کارنامه‌‌اش دارد.

فرهنگ فیلم جدید کارگردان «هتل بزرگ بوداپست»

وس اندرسون، از آن دسته کارگردان‌های خوش‌سلیقه‌ای است که آثار درخشانی در کارنامه‌‌اش دارد. در این زمینه می‌توان به فیلم‌های هتل بزرگ بوداپست و گزارش فرانسوی اشاره کرد. فیلم‌هایی که از آ‌ن‌ها صحبت می‌کنیم در گروه بهترین آثار چند سال اخیر به حساب می‌آیند. با نگاهی به این آثار می‌توان گفت وس اندرسون، فیلم‌های متفاوت می‌سازد. جذابیت این آثار به‌گونه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. به لحاظ زیباشناختی نیز انصافاً باید گفت فیلم‌های وس اندرسون، جاذبه‌های بصری زیادی دارد و با آثار چشم‌نوازی روبه‌رو هستیم. این شرایط باعث شده تا به‌راحتی از کنار فیلم‌های این اثر گذر نکنیم. خوشبختانه وس اندرسون در ۲۰۲۳ اثر جدیدی روانه سالن‌های سینما کرده است. این فیلم با نام شهر سیارکی (Asteroid City )، شناخته می‌شود. فیلمی که از آن صحبت می‌کنیم در کنار داستانی جذاب و کارگردانی درجه‌یک، هنرپیشه‌های ترازاولِ درخشانی نیز دارد. به همین دلیل اکران فیلم شهر سیارکی را به فال نیک گرفتیم تا در ادامه با هم نگاهی به داستان این اثر بیندازیم. در انتها نیز فهرست هنرپیشه‌ها و عوامل ساخت فیلم شهر سیارکی را بررسی می‌کنیم.

داستان فیلم شهر سیارکی از چه قرار است؟

داستان فیلم شهر سیارکی در شهری خیالی در آمریکا روایت می‌شود. این شهر در دلِ بیابانی برهوت واقع شده است. از قرار معلوم، سیارکی در این شهر سقوط کرده است. به همین علاقه‌مندان ستاره‌شناسی از دورونزدیک راه این شهر را در پیش می‌گیرند. این شرایط باعث شده تا در این شهر، سالانه جشنواره‌ای برگزار شود. به بهانه این جشنواره و سقوط سیارکی که از آن صحبت کردیم، اتفاق‌های جالب و بامزه‌ای در ادامه داستان رخ می‌دهد. این اتفاق‌ها، فیلم شهر سیارکی را به اثری تبدیل می‌کند که به لحاظ داستان، نظیر آن‌ را تاکنون سراغ نداریم. اتفاق‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم برای پدری ماتم‌زده رخ می‌دهد. این پدر با خانواده‌اش راهی شهرک سیاره‌ها می‌شوند تا در جشنواره‌ ستاره‌شناسی این شهر شرکت کنند.

هنرپیشه‌‌های فیلم شهر سیارکی

علاقه‌مندان آثار وس اندرسون، به‌خوبی درجریان هستند که این کارگردان، سبک خاص خود را در کارگردانی دارد. فیلم‌های این کارگردان با جلوه‌های جذابی نمایش داده می‌شود. در نتیجه با اولین نگاه به این فیلم‌ها، به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که اندرسون، کارگردان این اثر است. از طرف دیگر تجربه ثابت کرده، وس اندرسون علاقه‌ خاصی به استفاده از تعداد زیادی هنرپیشه‌های درجه‌یک در ساخت آثار خود دارد. این شرایط درباره فیلم شهر سیارکی نیز صدق می‌کند. در این فیلم، چهره‌‌های بسیار سرشناسی هنرنمایی می‌کنند. در این زمینه می‌توان به اسکارلت جوهانسون، اشاره کرد. تام هنکس نیز دیگر چهره سرشناس فیلم شهر سیارکی است. برایان کرانستون، ستاره سریال برینگ بد، به همراه استیو کارل و مت دیلون به‌عنوان دیگر هنرپیشه‌‌های فیلم شهر سیارکی شناخته می‌شوند. همان‌گونه که اشاره کردیم، سکان کارگرانی این اثر در دست‌های وس اندرسون قرار دارد. رومان کاپولا، پسر فورد کاپولا افسانه‌ای، در کنار وس اندرسون، نگارش فیلمنامه شهر سیارکی را بر عهده گرفته است.

در مجموع باید گفت فیلم شهر سیارکی از آن دسته آثاری است که طرفداران فیلم‌های وس اندرسون از تماشای آن لذت خواهند برد. بدون شک مشاهده این فیلم برای علاقه‌مندان آثار کمدی درام نیز خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: افکار نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها