|
کدخبر: 189142

توضیحات حاجی میرزایی درباره بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که مدارس از هر طریقی که می‌شود، باید بازگشایی شوند، چون مدرسه به بلوغ اجتماعی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

بازگشایی مدارس به صورت حضوری سیاست قطعی امسال آموزش و پرورش است. وزارت آموزش و پرورش به دنبال آن است که با واکسیناسیون معلمان به بازگشایی مدارس به صورت حضوری بپردازد. بازگشایی مدارس در صورت رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی منجر به افزایش کیفیت آموزشی می شود. بازگشایی مدارس احتمالا از اول مهرماه انجام خواهد شد. البته آموزش و پرورش سناریوهای دیگری را هم برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته است.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال و نیم گذشته نظام آموزشی در برابر مهم ترین چالش قرن بود و همه ماموریت ها در معرض مخاطره قرار گرفت.

وی افزود: طبق بررسی های انجام شده در جمعیت دوره دوم ابتدایی، ٩٠ درصد معلمان هر روز یا بیشتر روزهای هفته در ارتباط با دانش آموزان بودند و ٨۴ درصد معلمان در کنار کار آموزشی برای توسعه توانایی‌های دانس آموزان قدم برداشتند که این آمار قابل اعتنایی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: درست است که کار در بستر مجازی کاستی های خودش را دارد اما وضعیت را با تعطیلی جریان آموزشی باید منطبق می کردیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه سلامت روان و بلوغ اجتماعی دانش آموزان را کامل تر می کند؛ امروز ارزیابی بین المللی این است که از هر طریقی که می شود برای بازگشایی مدارس اقدام شود.

وی تاکید کرد: همه ما باید کمک کنیم تا واکسیناسیون معلمان هرچه زودتر انجام شود.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر