|
کدخبر: 125483

ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه تهران از پذیرش بیش از ۱۳ هزار دانشجوی جدیدالورود در مقاطع مختلف تحصیلی امسال در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: در رشته‌های دوره کارشناسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نداریم.

فرهنگ ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید

دکتر محمود نیلی احمد آبادی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید تغییری نکره است و حدود ۴۰۰۰ دانشجوی دوره کارشناسی، ۱۲۰۰ دانشجوی دکتری و ۸۰۰۰ نفر دانشجو کارشناسی ارشد برای سال ۹۹ در دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند. البته ممکن است تغییرات جزئی در ظرفیت پذیرش برخی رشته‌های تحصیلی داشته باشیم اما به طور کلی کاهش ظرفیت نداشتیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در دوره‌های روزانه برای مقطع کارشناسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نداریم و اگر هم باشد تعداد بسیار محدود و در رشته‌های کم طرفدار جذب صورت می‌گیرد. ضمن اینکه در برخی رشته‌های محدود نیز در صورت وجود تقاضا، برای پردیس بین‌المللی کیش و ارس دانشجو پذیرش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰۰ دانشجوی ارشد و دکتری با تایید اساتید راهنما در دانشگاه حضور می‌یابند و در خوابگاه‌ها اسکان داده شده‌اند. همچنین دانشجویان تهرانی غیر ساکن در خوابگاه نیز در آزمایشگاه‌های دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت دانشجویان ارشد و دکتری در نیمسال جدید در دانشگاه حضور دارند.

وی تاکید کرد: برای آن تعداد از دانشجویانی که دروس عملی داشتند و امکان ارائه آن دروس به صورت مجازی وجود نداشت نیز برنامه‌ریزی هایی انجام داده‌ایم تا دانشجویان به صورت نوبت بندی شده در دانشگاه حضور پیدا کنند و دوره‌های عملی خود را بگذرانند.

نیلی تاکید کرد: تصمیم فعلی ما در خصوص دانشجویان جدیدالوورد این است که تمامی کلاس‌ها مجازی برگزار شوند؛ اما دانشجویان ارشد و دکتری متناسب با برنامه پژوهشی خود می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند. ضمن اینکه سعی شده آموزش در دانشگاه تهران به صورت تلفیقی باشد به شکلی که امکان حضور تعدادی از دانشجویان فراهم است حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: برنامه‌ریزی داریم تا تعداد محدودی از دانشجویان تازه وارد برای سال تحصیلی جدید در دانشگاه حضور پیدا کنند. اما در خصوص اسکان دانشجویان دوره کارشناسی محدودیت بیشتری داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در ترم جاری حضور دانشجویان در رستوران‌های دانشگاه دچار مشکل است و با برنامه‌ریزی هایی که با همکاری معاونت دانشجویی داشته‌ایم پخت و ارائه غذا از طریق رستوران‌های مکمل انجام شود و دانشجویان غذا را به صورت پکیج دریافت کنند.

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها