|
کدخبر: 122787

فوت دانش آموز ایلامی براثر کرونا حقیقت دارد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ممنوعیت ورود دانش‌آموزان مشکوک به ویروس کرونا در ایلام خبر داد و گفت: فوت دانش آموزان مبتلا به کرونا در ایلام صحت ندارد.

فرهنگ فوت دانش آموز ایلامی براثر کرونا حقیقت دارد؟

محمد کریمیان در ارتباط با نقش بازگشایی مدارس در روند افزایش ابتلا به کرونا ویروس اظهارکرد: تجمع انسانی در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی خطرناک و احتمال افزایش ابتلا به کرونا ویروس را خواهد داشت، این تجمع خواه در مدارس باشد، خواه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و حتی در دورهمی‌های خانوادگی نیز چنین خطری متصور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بررسی آمار ابتلا به ویروس کرونا در بین سنین نوجوانی تا جوانی در استان ایلام که با بازگشایی مدارس در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند، نشان داده است این آمار در استان ایلام نسبت به قبل از بازگشایی مدارس رشدی نداشته است.

وی ابتلای ۱۰ دانش‌آموز ایلامی ابتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: گستردگی و اشاعه این ویروس تمام صنوف و مشاغل را نیز در بر گرفته است و نمی‌شود ابتلای ۱۰ دانش‌آموز ایلامی را به بازگشایی مدارس تصریح داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: قبل از بازگشایی مدارس نیز ما با آمار مبتلایان به کرونا ویروس در سنین مختلف و حتی در نوزدان را در استان شاهد بوده‌ایم و فوت دانش‌آموز مبتلا به کرونا در ایلام نداشته‌ایم و چنین خبری کذب محض است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی مدارس و مبتلایان ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان و معلمان برای سایر دانش‌آموزان خطرآفرین و موجب افزایش ابتلا به این ویروس نمی‌شود؟ گفت: به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آموزش و پرورش استان ایلام و اولیا مدارس ابلاغ و تاکید شده است که از ورود دانش‌آموزان و معلمان مشکوک و حتی دارای علائم سرما خوردگی نیز به مدارس جلوگیری شود.

کریمیان ابتلای افراد شاغل در تمام صنوف و سنین به کرونا ویروس را متصور دانست و یادآور شد: دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان نیز از این امر مستثنا نیستند و نخواهند بود اما آن چه مهم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است که می‌تواند در قطع زنجیره گسترش ویروس نقش آفرین باشد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر