|
کدخبر: 120257

رعایت نکات بهداشتی توسط دانش‌ آموزان شوخی است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فکر‌ کنیم دانش‌آموزان مقاطع پایین را طوری مدرسه می‌بریم که پروتکل‌ها رارعایت کنند بیشتر به یک شوخی شبیه است.

فرهنگ رعایت نکات بهداشتی توسط دانش‌ آموزان شوخی است

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: ما به طور جد نگران سلامت دانش آموزان هستیم. اینکه فکر کنیم دانش آموزان مخصوصا مقاطع پایین را طوری مدرسه ببریم که پروتکل‌ها رارعایت کنند بیشتر به یک شوخی شبیه است.

وی افزود: از وزیر شنیدم که با روش‌های اروپا مدارس را بازگشایی می‌کنیم این هم فکر می‌کنم شایعه است و اگر مطرح هم شده باشد باز هم شبیه شوخی است که مدارس را به ویژه در مناطق محروم با اروپا مقایسه کنیم.

شهریاری با اشاره به اینکه رئیس‌جمهوری خود قرار است آغاز سال تحصیلی، مدارس را مجازی افتتاح کند، چرا خود حضور پیدا نمی‌کند؟ اظهار کرد: نمی‌توان بچه‌ها را حضوری به مدرسه بفرستیم ولی خودشان مجازی در مراسم شرکت کنند. اگر اتفاقی برای فرزندان ما بیفتد ابتدا رئیس‌جمهوری باید پاسخگو باشد بعد وزیر آموزش و پرورش. پاییز آنفلوآنزا هم می‌آید بیشتر مناطق قرمز هستند و امیدواریم اتفاقی نیفتد.

وی ادامه داد: یک شنبه بعدازظهر معاونان آموزش و پرورش و بهداشت را دعوت کردیم به مجلس بیایند و پاسخ دهند. اگر سلامت به خطر بیفتد ما برخورد خواهیم کرد. بسیاری خانواده‌ها توان خرید ماسک ندارند. واقعا چه تصیمیاتی گرفته می‌شود؟ توصیه متخصصان را رعایت نمی‌کنند و چند دسته گل به آب داده‌اند. در ستاد کرونا با اینکه گفته شد دو نفر از مجلس حضور داشته باشند هنوز این افراد را دعوت نکرده‌اند. یک عده دولتی هستند و خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند. پیگیر موضوع خواهیم بود، امیدواریم اتفاقی برای فرزندان ما نیفتد.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر