|
کدخبر: 116375

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش خبر داد؛

حضور و غیاب دانش ‌آموزان در کلاس ‌های مجازی

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در کلاس‌های مجازی مانند مدرسه حضور و غیاب می‌شوند.

فرهنگ حضور و غیاب دانش ‌آموزان در کلاس ‌های مجازی

زهرا مظفر درباره شرایط حضور و غیاب دانش آموزان در کلاس های مجازی اظهار داشت: با توجه به تهیه اطلس شناسایی وضعیت دانش‌آموزان، حضور شاگردان در کلاس‌های مجازی سال تحصیلی آینده ضروری است.

وی افزود: علت حاضر نشدن دانش آموزان در کلاس های مجازی مشخص است، اگر دانش آموزی به دلایلی در این کلاس ها حاضر نشود، معلوم است که به دلیل قطعی اینترنت یا مشکل فضای مجازی این اتفاق رخ داده است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که اطلس شناسایی دانش آموزان در فضای مجازی تهیه شده است، گفت: همه استان ها، مناطق و مراکز این وزارتخانه اطلسی را به عنوان شناسایی یکایک دانش آموزان تهیه کرده اند.

مظفر ادامه داد: اطلس شناسایی دانش آموزان با استفاده از اطلاعات دانش آموزان و اولیا آنها تنظیم شده است، در واقع براساس اطلاعاتی که دانش آموزان و والدین برای دسترسی به ابزار هوشمند و اینترنت اعلام کردند، دانش آموزان باید در فضای مجازی حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی گذشته باتوجه به این که پیش بینی برای دسترسی دانش آموزان به ابزار هوشمند صورت نگرفته بود، اطلاعات دقیقی از وضعیت دانش آموزان در دست نبوده و مشخص نیست آیا همه دانش آموزان به آموزش دسترسی دارند و در صورت دسترسی از کدام وسیله از جمله بسته آموزشی، تلویزیون و فضای شاد برای ادامه آموزش بهره مند می شدند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که تکلیف همه دانش آموزان برای آموزش سال تحصیلی آینده مشخص شده است، گفت: تکلیف دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید با اخذ اطلاعات از والدین و دانش آموزان میسر شده است.

آموزش در وضعیت قرمز

مظفر همچنین درباره شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: شرایط مدرسه مجازی دقیقا مانند مدرسه واقعی و فیزیکی است که در دستورالعمل ها نیز پیش بینی می شود.

وی افزود: سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفته شده است، اگر وضعیت استانی قرمز باشد، آموزش ها به صورت مجازی با تاکید از استفاده از بستر شبکه شاد به دانش آموزان ارایه می شود.

هر ۳۵ دقیقه یک زنگ تفریح

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ساعت های مختلفی برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس پیش بینی شده است، سه زنگ در صبح بین ساعت ۸ تا ۱۰: ۳۰ دقیقه صبح، از ساعت ۱۰: ۴۵ دقیقه تا ۱۳ و همینطور ساعاتی در بعد از ظهر برای تشکیل کلاس های مجازی در نظر گرفته شده است، در واقع هر ۳۵ دقیقه ساعت هر یک زنگ مدرسه برای دانش آموزان تعریف شده است.

مظفر ادامه داد: معلم مدرسه می تواند کلاس خود را با توجه به شرایط دانش آموزان در ساعات طراحی شده، در بستر فضای مجازی به گونه ای برگزار کند که امکان حضور همه دانش آموزان وجود داشته باشد.

آموزش در وضعیت زرد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره آموزش دانش آموزان در شرایط زرد عنوان کرد: در شرایط زرد نیمی از آموزش به صورت حضوری و نیمی دیگر به صورت مجازی خواهد بود.

مظفر یادآورشد: دانش آموزان در این شرایط برای رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به صورت نوبتی و سه روز در هفته در مدارس حاضر می شوند.

آموزش در وضعیت سفید

وی در ادامه با بیان این که در وضعیت سفید کشور ۹۰ درصد آموزش ها به صورت حضوری اریه می شود، گفت: قرار است حتی در وضعیت سفید هم بخشی از آموزش دانش آموزان در بستر فضای شاد ارایه شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حال تقویت و توسعه بستر فضای مجازی شاد است تا مشکلات فنی این سامانه در سال تحصیلی گذشته برطرف شود و این امکان میسر شود که دانش آموزان در این بستر حاضر شوند.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش‌وپرورش به مناسب آغاز سال تحصیلی و با توجه به ادامه‌دار بودن شرایط کرونا در کشور، شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به ادارات کل استان ابلاغ کرده است.

با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریورماه ۹۹ با رعایت شرایط و ضوابط اعلام‌شده، آغاز می شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر