|
کدخبر: 105633

طرح زوج و فرد به دانش‌آموزان رسید

وزیر آموزش و پرورش، گفت: مدارس روزهای پنجشنبه دایر است و دانش‌آموزان در قالب دو گروه در روزهای زوج و فرد به مدرسه می‌آیند.

فرهنگ طرح زوج و فرد به دانش‌آموزان رسید

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار البرز تهران، اظهار کرد: نمی‌توانیم با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کنیم لذا دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلسات آزمون مشارکت می‌کنند، البته علیرغم تلاش‌هایی که مدرسه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان انجام می‌دهد خود دانش‌آموزان نیز در حفظ سلامتی کوشا هستند.

 وزیر آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که بتوانیم با رعایت حداکثری پروتکل‌ها روال عادی زندگی را ادامه دهیم و اخلالی در کارها صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام صحیح یک کار مستلزم مشارکت همه افراد است، موظفیم حداکثر تلاش را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی داشته باشیم، لذا کسانی هم که وظیفه حمل‌ونقل‌های عمومی را بر عهده‌ دارند قطعاً تلاش خواهند کرد پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت شود خانواده‌ها نیز موارد مذکور را رعایت می‌کنند دانش آموزان نیز در ماه‌های اخیر آموزش‌های لازم را فراگرفتند و خوشبختانه امتحانات نهایی در فضای مطلوبی در حال برگزاری است.

حاجی میرزایی با اشاره به نشست مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در آغاز امتحانات نهایی، اظهار کرد: مدیران کل در این جلسه از برگزاری مانور امتحانات قبل از شروع امتحانات نهایی خبر دادند لذا این امتحانات در نهایت امنیت در حال برگزاری است.

وی در بخشی از برنامه بازدید با حضور در استودیو شهید آوینی دبیرستان البرز، اظهار کرد: کرونا جامعه را تحت تأثیر قرارداد و با یک پدیده عالم‌گیر روبه‌رو هستیم. نمی‌توانیم اختلال در زندگی را بپذیریم لذا آموزش‌وپرورش دست‌به‌کار شد تا به شیوه‌های مختلف آموزش‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش، گفت: باید خود را با زیست‌بوم جدید وفق دهیم و از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم لذا سعی خواهیم کرد تا آموزش‌ها و تدریس‌های برتر را در اختیار همه دانش آموزان در سراسر کشور قرار دهیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی کردیم در فضای آموزشی آینده، آموزش‌های ترکیبی در دستور کار است بنابراین ممکن بخشی از آموزش‌ها در فضای مجازی و بخشی در مدرسه ارائه شود.

وزیر آمورش و پرورش فلسفه دایر بودن مدارس در روزهای پنجشنبه را اجرای طرح سه روز برای ورود دانش آموزان به مدرسه توصیف کرد و اذعان کرد: بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا، روزهای پنجشنبه نیز مدارس دایر است و این موضوع باهدف مدیریت ورود دانش آموزان به مدرسه صورت می‌گیرد لذا طرح زوج و فرد اجرا می‌شود بدین معنی که دانش‌آموزان مدارس پرجمعیت به دو گروه تقسیم می‌شوند عده‌ای سه روز در هفته در روزهای زوج و عده‌ای نیز در روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

در مناطق کم‌جمعیت مدارس روال عادی فعالیت را دارند

وی ادامه داد: در مناطق سفید و دارای جمعیت کم‌دانش آموزی مدارس روال عادی را طی خواهند کرد البته استفاده از فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها حتی در شرایط سفید، تداوم خواهد داشت و فیلم‌های تدریس باکیفیت معلمان در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین برگزاری آزمون‌های هماهنگ در کشور از طریق فضای مجازی ظرفیت خوبی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مدارس غیردولتی باید متوجه باشند شرایط تغییر کرده است لذا اگر بخواهند مانند گذشته موقعیت خود را حفظ کنند باید تغییراتی را داشته باشند و شرایط جدیدی را به خانواده‌ها پیشنهاد بدهند تا همچنان برای خانواده‌ها جذاب باشند و خانواده از آنها استقبال کنند امیدوارم همکاران سازمان مدارس غیردولتی شرایط را ارزیابی و متناسب با شرایط با جامعه صحبت کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر