|
کدخبر: 92408

جشنواره فیلم «کن»‌ مجازی می‌شود؟

«تیری فرمو» ‌مدیر جشنواره فیلم «کن» اعلام کرد با وجود شیوع ویروس «کرونا»‌ اگر این جشنواره نتواند به صورت یک رویداد فیزیکی برگزار شود، رویه برگزاری به صورت آنلاین و مجازی را پیش نخواهد گرفت.

گسترش‌نیوز: «فرمو» بیان کرد: «روح، تاریخچه و کارایی جشنواره کن به صورتی نیست که بتواند با این روش(برگزاری مجازی) منطبق باشد. جشنواره دیجیتالی چیست؟ یک رقابت دیجیتالی؟... تماشای فیلم‌های «وس اندرسون» و«پائول ورهوفن» در صفحه کامپیوتر؟ تجربه تماشای «تاپ گان ۲»‌ یا انیمیشن پیکسار «روح» در محلی به جز سالن سینما؟ تاریخ اکران این فیلم‌ها به تاخیر افتاده تا در صفحه بزرگ سینما به نمایش داده شوند؛‌ چرا ما باید بخواهیم آنها را پیش از این رویداد در یک دستگاه دیجیتالی نمایش دهیم؟»‌

jashnavare-kan.jpg

«فرمو» ادامه داد: « کارگردانان با این امید فیلم‌هایشان را می‌سازند تا در صفحه بزرگ سینما نمایش داده شود و در مکان‌هایی همچون جشنواره با سایر مردم به اشتراک گذاشته شوند نه‌ اینکه درنهایت سر از گوشی‌های موبایل دربیاورند.»‌

از زمانی که شیوع ویروس «کرونا» به بحرانی جهانی تبدیل شد، از اوایل ماه «مارس»‌ برگزاری جشنواره «کن»‌ ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

مسوولان برگزاری این جشنواره پس از هفته‌ها تفکر در نهایت برگزاری این رویداد را در نوزدهم «مارس» به تعویق انداختند. این جشنواره قرار بود از ۱۲ تا ۲۳ ماه «می»‌ برگزار شود، اما ممکن است به اواخر «ژوئن»‌ یا اوایل «جولای»‌ موکول شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر