|
کدخبر: 91873

جزییات محدودیت پرواز ها به جزیره کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: نوروز ۹۹ با توجه به شیوع کروناویروس رویکردهای پلیس تغییر و شعار نوروز ما به شعار « سلامت خانواده امینت جامعه» تغییر پیدا کردو در حوزه سلامت و کارهای پیشگیرانه اقداماتی را در جزیره به اجرا گذاشتیم.

گسترش نیوز - سرهنگ علی اصغر جمالی گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از وجود تجمع در سطح جزیره خودداری کردیم و شیب نزولی مسافران به کیش باعث شد تا در مهار این بیماری اقدامات مهمی صورت گیرد.

سرهنگ جمالی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ تنها افراد کیش وند اجازه ورود به جزیره را دارند و روزانه یک پرواز آن هم از مبدا تهران به کیش داریم و با همان پرواز نیز افرادی که قصد خروج از جزیره دارند اجازه پرواز داده می شود و در فرودگاه تهران و کیش تست های سلامت از مسافران کیش وند گرفته می شود و همه نکات بهداشتی رعایت می شود که پلیس نیز در این اقدامات همراه مدیران اجرایی بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش عنوان کرد: در روز طبیعت ترددها از جلوی در خانه ها ممنوع اعلام شد که مردم با این طرح همکاری کردند و هیچ مشکلی پیش نیامد و از زمان اجرای طرح فاصله اجتماعی ۹ خودروی متخلف توقیف و ۶۸ خودرو که قصد ورود به مناطق ممنوعه را داشتند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نیروهای دریابانی نیز محدودیت هایی را به اجرا گذاشتند که در این طرح ۹ شناور - قایق های تندرو - که قصدداشتند مسافران را از بنادرهای همجوار به جزیره منتقل کنند توقیف شدند و تعداد ۲۹ مسافر نیز شناسایی شدند که این افراد به مراکز درمانی منتقل شده و پس از تایید سلامت شان در صورت کیش وند بودن به خانه هایشان و در غیر اینصورت به شهر خود بازگردانده شدند.

سرعنگ جمالی اظهار داشت: در طرح های پلیسی نیز ۷۰۰ لیتر الکل غیرمجاز کشف شد و در بررسی معاونت گردشگری و اداره اماکن پلیس در رصد خانه هایی که به صورت شبانه اجاره داده می شوند تعداد ۸۷ خانه شبانه متخلف پلمپ و تعداد ۱۲ واحد صنفی که غیرضروری که در این مدت اقدام به بازکردن در مغازه هاشون کرده بودند را نیز پلمپ شدند.

اقدامات پلیس کیش در سال ۹۸ فرمانده انتظامی جزیره کیش گفت: در سال ۹۸ پلیس اقتصادی با شروع کارکردش توانستند ۵۳ پرونده مالی تشکیل دهند که ارزش این پرونده های کشف شده ۴۳ هزار میلیارد ریال است که افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ جمالی در خصوص خدمات رسانی به مردم گفت: در سال ۹۸ در حوزه پیشگیری ۶۱ هزار و ۱۹۵ تماس با مرکز فوریت های پلیسی گرفته شد که از این تعداد ۲۱ هزار و ۶۰۴ تماس باعث حضور ماموران در محل شده و به آن رسیدگی شده است و تعداد ۳۹ هزار و ۵۹۱ تماس نیز با ارائه راهنمایی و مشاوره از سوی اپراتورهای مرکز فوریت های ۱۱۰ به گردشگران و کیش وندها به آن رسیدگی شد که همین امر باعث رضایت مندی ۹۵ درصدی مردم همراه بود.

وی در خصوص مراجعه کنندگان حضوری به ۲ کلانتری جزیره کیش گفت: در سال ۹۸ تعداد ۴۴ هزار و ۷۲۵ نفر به کلانتری های مراجعه کردند که به مشکلات و درخواست های مردم رسیدگی شد و تعداد یک هزار و ۱۴۱ مشاوره در کلانتری ها به کیش وندان و گردشگران ارائه که باعث مختومه شدن و صلح و سازش در پرونده ها شد.

فرمانده انتظامی جزیره کیش ادامه داد: در بحث قاچاق سوخت ماموران دریابانی در عملیات های پلیسی موفق به کشف ۳۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق شدند و در زمینه کالاهای قاچاق نیز ۱۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ماموران موفق به کشف کالا قاچاق شدند که مبدا محموله های قاچاق سوخت و کالاها جزیره کیش نبوده و قصد انتقال آنها مقصدهای دیگر بوده است که ماموران دریابانی با اشراف دقیق موفق به این کشفیات در سال ۹۸ شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: در اواخر سال ۹۷ با نصب ایکس ریل با کاهش چشمگیر انتقال مواد مخدر به جزیره همراه بود و ماموران برای عملیات های مبارزه با مواد مخدر در سواحل های مقابل عملیات خود را آغاز کردند.

سرهنگ جمالی افزود: سال گذشته روزهای سه شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد ملاقات حضوری با مردم داشتیم و به مشکلات آنها رسیدگی شد و تعداد ۶۱۲ تماس مردمی نیز با سامانه ۱۹۷ گرفته شد که به مشکلات، انتقادات پیشنهادات رسیدگی و مورد توجه قرار گرفت.

این مقام پلیسی در خصوص فرهنگ خوب ترافیک که از سوی مردم در جزیره رعایت می شود گفت: جزیره کیش، جزیره ای بدون چراغ قرمز است که با اقدامات مهار و رعایت خوب مردم از قوانین در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات در جزیره بودیم.

وی با اعلام ۳ پل ارتباطی بین مردم و پلیس بیان داشت: مردم از طریق شماره تلفن ۱۱۰ می توانند با پلیس تماس داشته باشند و در تماس با شماره ۱۲۰ که حوزه راهنمایی و رانندگی است نیز می توانند مشکلات را ارائه کنند و با تماس به شماره ۱۹۷ نیز می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را به پلیس گزارش کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها