|
کدخبر: 91801

حضور تهرانی‌ها در خیابان بر اساس کدملی

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد داده‌ایم حضور تهرانی‌ها در خیابان و خروج از منزل براساس آخرین شماره کدملی باشد.

گسترش نیوز: "محسن هاشمی" در حاشیه دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران، اظهار داشت: در مورد موضوع کرونا مباحثی مورد بررسی قرار گرفت، از جمله اینکه چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که حضور مردم در سطح شهر را کاهش دهیم.

hashemielecomp.jpg

وی افزود: پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ده دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد، البته قرار شد پیروز حناچی شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند و یا با عبارتی با جریمه و توصیه، خروج از منزل را به یک دهم برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که بسیاری از کارگران روزمزد در پایتخت دچار مشکل شدند و تصمیم مدیریت شهری در جهت حمایت از این افراد چیست، گفت: تصمیمات کرونایی را به صورت کلی ما اتخاذ نمی‌کنیم و تنها با ستاد کرونا در تهران و کشور و افرادی همچون آقای نمکی، زالی و روحانی هماهنگ هستیم، چرا که در غیر این صورت، سوءتفاهم ایجاد می‌شود.

هاشمی بیان داشت: در جلسه هم‌اندیشی قرار شد که ما برنامه‌هایمان را به صورت مصوبه داشته باشیم و تنها آن را مکتوب به شهردار برسانیم تا حناچی بتواند آن را به ستاد ارائه دهد.

وی گفت: همچنین پیشنهاد حذف ترافیک مطرح شد ولی باید توجه داشت که حذف طرح به تنهایی تأثیرگذار نیست و باید برنامه‌ای جهت حضور کمتر مردم در سطح شهر نیز اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم‌اندیشی مباحثی مطرح شد، چرا که در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و غربالگری جامعی را انجام دهیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه صحن امروز در مورد مجازی برگزار شدن جلسات شورا مباحثی مطرح شد، ولی از آنجایی که طبق آئین‌نامه هیأت وزیران، این مسئله امکان‌پذیر نیست، قرار شد با ستاد کرونا و هیأت وزیران مکاتباتی داشته باشیم تا اگر شرایط اضطراری شد، جلسات مجازی برگزار شود.

منبع: فارس

ارسال نظر