|
کدخبر: 88321

تمدید مهلت ثبت‌ اصلاحیه مسکن فرهنگیان + جزئیات

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت ثبت اصلاحیه برای فرهنگیان متقاضی تامین مسکن خبر داد.

گسترش‌نیوز: گودرز کریمی‌فر با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۳۰۹ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته متقاضی تامین مسکن، تعداد ۸۷ هزار و ۷۴۶ فرهنگی در ثبت اطلاعات و خود اظهاری اولیه دچار خطای ثبت نام شده و استعلام اینگونه افراد، قابلیت پردازش، پیرایش و پالایش ندارد. به همین علت برای ثبت دقیق اطلاعات اینگونه افراد، مهلت ثبت اصلاحیه در این سامانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه تمدید شد.

وی اظهارکرد: این مهلت تحت هیچ شرایطی قابل تمدید نیست و فرهنگیان می‌توانند با ویرایش اطلاعات خود، دسترسی به سایر برنامه‌های تامین مسکن فرهنگیان، در تفاهمنامه فی مابین با وزارت راه و شهرسازی را تسریع و تسهیل کنند.

اصلاحیه ثبت‌نام ذی‌نفعان، برای استعلام از سازمان‌های ۴ گانه وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال و همچنین بانک مسکن ارسال و نتیجه استعلامات مورد اشاره جهت اطلاع رسانی در سامانه maskan.medu.ir بارگذاری خواهد شد.

تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برابر تفاهمنامه فی‌مابین با وزارت راه و شهرسازی با اولویت جامعه هدف و به‌تدریج در مدت سه سال، برای فرهنگیان فاقد مسکن، عملیاتی و تحویل واجدین شرایط می‌شود.

یادآور می‌شود، تفاهمنامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان با وزارت راه و شهرسازی در هفت ماده تهیه، تدوین و تنظیم‌ شده و به امضای دو وزیر رسیده است و مدت اجرای این تفاهمنامه ۳ سال یعنی تا آبان ۱۴۰۱ است.

همچنین از شرایط شرکت در این طرح، متقاضیان و افراد تحت تکفل آنها باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌ عبارت‌ دیگر فرم (ج) در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها