|
کدخبر: 68938

شهرداری با «تپ‌سی» قرارداد بست

نخستین قرارداد شهرداری با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند مسافر منعقد شد و براین اساس فعالیت شرکت «تپ‌سی» در تهران برابر قانون رسمیت یافت.

گسترش‌نیوز: در پی ابلاغ بخشنامه نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزارت کشور، عصر روز گذشته نخستین قرارداد همکاری بین «تپ‌سی» و این معاونت شد و از این‌ پس فعالیت تپ‌سی در پایتخت به‌طور قانونی رسمیت می‌یابد.

tap30shahrdari.jpg

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از امضای این قرارداد با اشاره به ابلاغ رسمی بخشنامه نظارت بر فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزیران کشور و صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: بر اساس این بخشنامه تاکسی‌های اینترنتی برای نخستین بار ضوابط روشنی به لحاظ سن فرسودگی، میزان آلایندگی و ملاحظات ترافیکی خواهند داشت به‌طوری‌که دوره تمدید معاینه فنی برای خودروهای پرتردد، مشابه خودروهای حمل‌ونقل عمومی خواهد بود و الزام رعایت سن فرسودگی نیز به‌تدریج و در طول چهار سال به وضعیت نظیر تاکسی‌ها خواهد رسید.

به گفته وی علاوه بر شرایط عمومی راننده و خودرو همچون داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و همخوانی پلاک خودرو با استان محل خدمت، ثبت‌نام خودروهای پلاک «ت» (تاکسی‌ها) در شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی نیز منوط به رعایت ضوابط اعلامی از سوی سازمان تاکسیرانی شده است.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اجرای این بخشنامه گام مهمی در مسیر ضابطه‌مندی فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است.

معاون شهردار تهران همچنین از همه افرادی که در این ۲ سال در دولت و بخش خصوصی برای نتیجه دادن مذاکره درباره موضوع قانونمندی تاکسی‌های اینترنتی تلاش کردند، تشکر و ابراز امیدواری کرد که برکت این قانونمندی به همه مردم برسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر