|
کدخبر: 64397

توهین مقام ارشد دانشگاه فرهنگیان به عزاداران حسینی

معاون مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان در یک اظهار نظر سخیف در حساب اینستاگرام خود ضمن توهین به عزاداران حسینی، برگزاری مراسم عزاداری را از اهداف حکومت غیر خردورز دانست.

گسترش‌نیوز: خدیجه گلین مقدم معاون مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان در صفحه شخصی اینستاگرام با انتشار تصویری از پیامک دعوت مراسم شیرخوارگان حسینی آن را رواج تشیع صفوی نامید و برگزاری مراسم عزاداری را راهی برای سرگرم کردن مردم در حکومت غیرخردورز دانست!

نکته جالبتر اینجاست که وی در ادامه پیام خود این اعمال را ظاهرسازی دانسته است. گفتنی است خدیجه گلین مقدم پیش از این رئیس انجمن اسلامی معلمان بوده و اظهارنظرات سیاسی متعددی در حوزه زنان و انتخابات مجلس داشته است.

storyinsta.jpg

توهین به فرهنگ عاشورایی و حسینی توسط هر شخصی با هر مذهب، قومیت و ملیتی عملی نکوهش شده است، اما زمانی که این توهین توسط یک چهره به ظاهر دانشگاهی آن هم در سطح معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان که رسالت آن تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است مطرح می‌شود؛ قضیه به مراتب پیچیده‌تر و نگران کننده‌تر می‌شود.

قطعا دیدگاه سخیف معاون مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان مورد تایید هیچ یک از از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و همچنین قشر فرهیخته معلمان کشور نیست؛ بنابراین مسئولان دانشگاه فرهنگیان پیش از آنکه وجهه این دانشگاه به دلیل وجود افرادی که باور‌ها و ارزش‌های اسلامی جامعه را نشانه گرفته‌اند خدشه دار شود باید نسبت به پالایش این افراد از صحن مقدس دانشگاه اقدام کنند تا از این پس شاهد چنین اهانت‌های سخیفیانه‌ای نباشیم.

جای توهین‌کنندگان به فرهنگ حسینی و عاشورایی در دانشگاه فرهنگیان نیست

قائم پناه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه ما اقدام بی‌خردانه معاون مدیرکل آموزش و پژوهش در توهین به عزاداران حسینی را محکوم می‌کنیم، گفت: جای توهین‌کنندگان به فرهنگ حسینی و عاشورایی در دانشگاه فرهنگیان نیست.

او با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع)، عاشورا و محرم خط قرمز ماست و عزادران و دل دادگان این خاندان نور چشمان ما هستند، افزود: متاسفانه در روز‌های اخیر شاهد آن بودیم که معاون مدیرکل آموزش و پژوهش در صفحه اینستاگرامی خود، عزاداری را سرگرم کردن مردم دانسته است؛ لذا ما این اقدام بی‌خردانه خانم گلین مقدم را محکوم میکنیم.

قائم پناه با تاکید بر اینکه معاون مدیرکل آموزش و پژوهش باید از همه عاشقان و شیفتگان آقا بی‌عبدالله (ع) عذرخواهی کند، گفت: جای چنین اشخاصی در دانشگاه فرهنگیان که خود آراسته به فرهنگ حسینی و عاشورایی است، نیست.

قائم پناه گفت: دانشگاه فرهنگیان خود مبلغ فرهنگ عاشورایی و تربیت‌کننده معلمان آینده کشور است؛ بنابراین اقدام نابخردانه یک فرد نباید به اسم دانشگاه تمام شده و اصل و ماهیت دانشگاه مقدس فرهنگیان زیر سوال برود؛ لذا ما این حرکت را محکوم میکنیم و عامل آن نیز باید عذر خواهی کند.

منبع: سازمان بسیج دانشجویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها