|
کدخبر: 51930

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بازرسان کار باید نوع قرارداد خبرنگاران را تطبیق دهند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: بازرسان کار و سازمان تامین اجتماعی باید قراردادها را با مشاغل تطبیق دهند.

گسترش‌نیوز : محمد شریعتمداری در حاشیه نخستین کمیسیون تخصصی شورای‌عالی اشتغال در جمع خبرنگاران در خصوص اجرایی نشدن قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: بازرسی کار و رسیدگی به این موضوع از مسائلی است که باید مورد توجه همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بازرسان کار و تامین اجتماعی موظفند تطابق شغل و میزان پرداخت متناسب با شغل خبرنگاری را انجام دهند و خود خبرنگاران نیز می‌توانند موضوع «سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری» را از مراکز کار استان‌ها پیگیری کنند.

شریعتمداری اظهارکرد: برخی از افراد در حوزه خبرنگاری با توجه به این‌که احتیاج به شغل داشتند، به نوع قرارداد اهمیت نداده و به اصل قرارداد بیشتر علاقه‌مند بودند؛ تا این‌که قراردادشان به شکل خبرنگاری اصلاح شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفدهم اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد.

همچنین «محمد شریعتمداری» روز بعد در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که در مورد سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری صورت جلسه‌ای تهیه می‌کنیم و اگر نیاز به مواد قانونی باشد تصویب و اصلاح لازم انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها