|
کدخبر: 40454

چطور تبلیغ تلویزیونی رایگان داشته باشیم؟

صداوسیما در راستای حمایت از تولید و کسب‌وکار داخلی، تبلیغات شرکت‌ها و بنگاه‌های واجدشرایط را به‌صورت رایگان پخش می‌کند.

گسترش‌نیوز: چه شده که فلان شرکت تولیدکننده، حضور بسیار پررنگی در تبلیغات تلویزیونی پیدا کرده است؟ همچنین ممکن است بخواهید از تعرفه‌ ساخت و پخش تیزرهای تلویزیونی آگاه شوید. اگر چنین است با گزارش گسترش‌نیوز همراه باشید.

tabligat2.jpg

گزینه جالب صداوسیما برای تولیدکنندگان

صداوسیما در راستای حمایت و تشویق تولید و کسب‌وکار داخلی، نسبت به پخش رایگان تبلیغات آنها اقدام می‌کند. هزینه‌های تولید با خود مشتری است اما درازای پخش، هیچ هزینه‌ای از او اخد نمی‌شود. تمامی شرکت‌های تولید و خدماتی مجوزداری که حداقل، ۱۰ نفر پرسنل داشته باشند از این فرصت، بهره‌مند می‌شوند.

یکی از کارشناسان کانون تبلیغاتی تک‌برگ سبز دراین‌باره به گسترش‌نیوز گفت:

تمامی شرکت‌های واجدشرایط می‌توانند در همه شبکه‌های استانی و سراسری تبلیغات تلویزیونی رایگان داشته باشند. تولیدکنندگان و صاحبان کسب‌وکار به‌واسطه این گزینه تشویقی که سازمان صداوسیما فراهم آورده است می‌توانند در پربیننده‌ترین ساعات و برنامه‌های تلویزیونی، خود و محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنند.

سهیل نوروزی در ادامه اظهارکرد: میزان این نوع تبلیغات به تعداد پرسنل شرکت‌ها بستگی دارد. هر چه تعداد پرسنل بیشتر باشد زمان بیشتری اختصاص داده می‌شود. البته نصف زمان مشخص‌شده برای تبلیغات تلویزیونی و نصف دیگر آن برای تبلیغات رادیویی است.

با واسطه شرکت‌ها

قبل از هر چیز باید بدانید که تقریبا تمامی امور مربوط به تبلیغات از کانال شرکت‌های تبلیغاتی خصوصی که مجوزهای لازم را دارند انجام می‌شود و سفارش‌دهندگان به‌صورت مستقیم، با صداوسیما سروکار نخواهند داشت. این شرکت‌ها، مجوزهای شغلی شخصی که قصد ساخت آگهی یا تیزر تلویزیونی دارند را کنترل می‌کنند و نسبت به تولید محتوایی که او می‌خواهد اقدام می‌کنند. تعداد این قبیل شرکت‌ها زیاد است و با یک جست‌وجوی کوتاه اینترنتی به شماره تماس آنها دسترسی خواهید یافت.

ثانیه‌ای چقدر؟

در دنیای تبلیغات تلویزیونی نمی‌توان به این راحتی‌ها گفت که ساخت یک دقیقه تیزر تبلیغاتی به‌طور متوسط چقدر هزینه دارد. نوع سناریو، تعداد و دستمزد بازیگران (تعجب نکنید، حتی چهره‌های شناخته‌نشده‌ای که در این تیزرها بازی می‌کنند بازیگر به‌حساب می‌آیند)، نوع لوکیشن، جلوه‌های بصری و بسیاری عوامل دیگر روی رقم نهایی، تاثیر می‌گذارند. بااین‌حال آن‌طور که این کارشناس به ما گفت:

تهیه و تولید ساده‌ترین نوع تیزر حداقل ۳ میلیون تومان هزینه دارد. اگر تبلیغ در فضای واقعی ساخته شود و به بازی و فیلم‌برداری، نیاز شود به عدد ۱۰ میلیون تومان می‌رسیم. اگر بخواهید سنگ تمام بگذارید و از انیمیشن و عناصر پیچیده‌تر استفاده کنید ممکن است ۸ تا ۵۰ میلیون تومان برای شما هزینه داشته باشد.

هزینه پخش

آنچه گفته شد به هزینه ساخت مربوط می‌شود نه پخش. نوسان نرخ در بخش تعرفه‌های «پخش» بسیار بیشتر است. پخش تیزر و محتوای تبلیغی بسته به شبکه، برنامه و ساعت پخش از ثانیه‌ای ۱ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد. نگفته پیداست که ثانیه‌ای هفت میلیون تومان برای برنامه‌های پربیننده‌ای مثل ۹۰ است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها