|
کدخبر: 36062

نگاهی به رونمایی‌های بیست و هفتمین رویداد بین المللی فرش دستباف

سمفونی فرش چه نوایی دارد؟

همزمان با آغاز بیست و هفتمین رویداد بین المللی فرش دستباف، از «سمفونی فرش ایران» هم رونمایی شد.

گسترش نیوز: روز شنبه برای نخستین بار از سمفونی فرش ایران رونمایی شد. سمفونی فرش که به سفارش مرکز ملی فرش ایران و به تلاش سازمان صدا و سیما ساخته شده، تلاشی برای نشان دادن جایگاه فرش در جامعه ایرانی به شمار می‌آید و قرار است به زودی به ثبت ملی برسد.

farshdastbaf.JPG

آهنگسازی این سمفونی توسط سید رضا رضوی باهر انجام شده است. شعر این سمفونی به دو زبان فارسی و انگلیسی سروده شده که بخش فارسی آن توسط یوسف نوظهور و بخش انگلیسی آن توسط حسن اکبری سروده شده است.

به گفته کارشناسان این سمفونی می‌تواند امید و انگیزه‌ای برای رشد هنر فرش ایران باشد. در کنار این رونمایی، در این رویداد از فرش صلح و دوستی نیز رونمایی شد. فرش صلح و دوستی یک تخته فرش با قطع ۱.۵ در ۱.۵ مترمربع است که پیام صلح پیام‌آور صلح و دوستی مردم ایران به جهان را منتقل می‌کند و قرار است به دفتر سازمان ملل در ژنو اهدا شود.

دو سال پیش هم ایران یک تخته فرش صلح و دوستی بافت هنرمندان بوکان را به سازمان ملل فرستاده بود. در این فرش کلمه صلح با بیش ۱۰۵زبان دنیا نوشته شد که توسط کبوتری از ایران در حال پرواز بود.

bokan1.jpg

این فرش با پیام نه گفتن به جنگ و خونریزی، آری گفتن به صلح و سلام دادن به مهرورزی و مهربانی از سوی مردم ایران زمین به جهانیان معرفی شده بود و با حضور ۱۵نفر از قالیبافان این شهرستان در ۸ ماه بافته شد.

بیست و هفتمین رویداد بین المللی فرش دستباف همزمان با سی‌امین رویداد ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریور ماه در سایت تهران برپاست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها