|
کدخبر: 35358

واردات ۶۰هزار تن کاغذ برای نشریات + جزئیات

به دلیل دو، سه برابر شدن نرخ دلار و کمبود نقدینگی؛ کمیسیونی تشکیل شده که براساس آن واردات ۶۰ هزار تن کاغذ برای نشریات تصویب شد، که بخشی از آن وارد و در گمرک قرار دارد.

گسترش‌نیوز: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره مسئله کاغذ نشریات، گفت: ابتدا تاکید می‌کنم که وارد شدن به موضوع کاغذ در حوزه وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست اما وقتی دیدیم بحرانی ایجاد شده برای کمک به مطبوعات وارد شدیم. به علت اقدامات گسترده جهانی برای حفظ محیط‌زیست تولید کاغذ در جهان کم شده حتی چین که بزرگترین صادرکننده کاغذ بود در این سیاست شده بزرگترین واردکننده.

darbandi72.jpg

مشکل دوم این است که وزارت جهاد کشاورزی بریدن درخت برای تولید کاغذ را ممنوع کرده است.

موضوع بعدی نیز دو سه برابر شدن نرخ دلار و کمبود نقدینگی است. در نتیجه کمیسیونی تشکیل دادیم که بر اساس واردات ۶۰ هزار تن کاغذ برای نشریات تصویب شده که بخشی از آن وارد شده و در گمرک قرار دارد.

دربندی همچنین تصریح کرد: تاکنون ۲۶۰ میلیون دلار به نرخ دولتی برای واردات کاغذ اختصاص یافته است که مشخص نیست چقدر تخصیص یافته و چه مقدار کاغذ وارد شده است؛ اگر وزارت صمت و بانک مرکزی لیست دقیق واردکنندگان را در اختیار ما قرار دهند بهتر می‌توانیم بررسی کنیم و در کمیته ساماندهی کاغذ مصرانه پیگیر این مسئله هستیم. در بین اینها برخی ارز دولتی گرفتند اما کاغذ وارداتی را در بازار آزاد فروختند برخی هم اصلا کاغذی وارد نکردند و برخی هم تنها درخواست خود را ثبت کردند.

منبع: روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها