|
کدخبر: 300833

بی توجهی به محمدرضا شجریان/ سانسور یا سلیقه شخصی؟

فینال مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» در حالی پنجشنبه شب گذشته پخش شد، که در آن اتفاق عجیبی افتاد ، تعدادی از شرکت‌کننده‌های حاضر در فینال که متعلق به گروه رضا یزدانی بودند به شهر توس و آرامگاه فردوسی رفتند، اما هیچ تصویری از ادای احترام آن‌ها به استاد محمدرضا شجریان که مزارش در محوطه آرامگاه است ثبت نشد.

فرهنگی و اجتماعی بی توجهی به محمدرضا شجریان/ سانسور یا سلیقه شخصی؟

در ابتدای مسابقه فینال «آوای جادویی» مستندی پخش شد که طی آن اعضای گروه رضا یزدانی تصمیم می‌گیرند مسافرتی کوتاه به شهر مقدس مشهد داشته باشند. در این مستند حضور اعضای گروه یزدانی به یکی از تفرجگاه‌های شهر و صرف پلو ماهیچه به تصویر کشیده می‌شود . در ادامه آن‌ها به شهر توس و آرامگاه فردوسی می‌روند. در این بخش از مستند پلان‌های از حضور اعضای این گروه جلوی آرامگاه، بالای سر قبر فردوسی و قدم زدن در محوطه ثبت شده است، اما هیچ تصویری از ادای احترام آن‌ها به استاد آواز ایران محمدرضا شجریان که مزارش در حیاط محوطه آرامگاه فردوسی است وجود ندارد.

مزار استاد محمدرضا شجریان در گوشه‌ای از محوطه آرامگاه فردوسی در شهر توس

در اینجا دو فرضیه وجود دارد، یا این بی اعتنایی از طرف سازندگان و اعضای گروه رضا یزدانی رخ داده، یا اینکه حضور آن‌ها بر سر مزار استادشجریان مشمول ممیزی از سوی ساترا شده است. احتمال هر دو فرضیه وجود دارد که باید در این زمینه دست‌اندارکاران برنامه «آوای جادویی» شفاف سازی کنند که چرا در یک مسابقه استعدادیابی خوانندگی این بی‌اعتنایی به استاد آواز ایران اتفاق افتاده است.

مسابقه آوای جادویی از محصولات پلتفرم «فیلمنت» است که یک قسمت از آن که اختصاص به معرفی نفر برگزیده دارد باقی مانده است.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها