|
کدخبر: 300666

موفقیت برنامه «صداتو»

برنامه «صداتو» برنامه ای معمایی است که در حوزه موسیقی تولید و در شبکه نمایش خانگی پخش می شود و به جرات می توان گفت این برنامه سرگرم کننده در کنار تلاش هوشمندانه برای ترویج موسیقی اصیل و نواحی، یکی از معدود برنامه های شبکه نمایش خانگی به شمار می‌رود که تمامی اعضای خانواده بدون هیچ نگرانی به تماشای برنامه می نشینند.

فرهنگی و اجتماعی موفقیت برنامه «صداتو»

 حامد جواد زاده که این روزها به عنوان تهیه‌کننده «صداتو» این برنامه را تولید کرده است پیشتر به خاطر تولید و اجرای برنامه ممیزی که از فیلیمو پخش می‌شد مورد توجه قرار گرفت. صداتو بر اساس یک الگوی آشنا که پیش از این هم در کشورهای دیگر ساخته شده بود طرح‌ریزی شده و انتخاب ۴ نفر از هنرمندان که در فضاهای متفاوت هنری کار می‌کنند ترکیبی را پیش روی مخاطب گذاشته است که جذابیت برنامه را دو چندان می‌کند.

محسن شریفیان خواننده و نوازنده  بوشهری که تلاش زیادی در حفظ موسیقی نواحی کرده است در کنار محمد بحرانی که در طول سال‌های فعالیتش چه در مقام صدا پیشه شخصیت جناب‌خان و چه برنامه‌های دیگر تلاش زیادی برای موسیقی به خصوص موسیقی نواحی و فولکلور کرده است به عنوان دو هنرمند موسیقی شناس از یاران کمک‌کننده این مسابقه هستند. شبنم مقدمی و امیرمهدی ژوله نیز با ریزبینی و دقتی که در حوزه فعالیت‌های خود به عنوان بازیگر و نویسنده دارند نیز انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای این مسابقه هستند.

درباره اجرای محسن کیایی که اولین تجربه اجرای او به حساب می‌آید نیز می‌توان نکات مثبتی را در نظر گرفت. توجه به حال و هوای شرکت‌کننده و کنترل به موقع رفتار کمک‌کننده‌ها برای پیشبرد فضای معمایی مسابقه و حفظ هیجان جاری در مسابقه نشان از تسلط کیایی در اجرا دارد

«صداتو» از جنبه‌های انسانی نیز به خوبی فضای مسابقه را تبدیل به یک مسابقه خانوادگی کرده است. اینکه می‌توان در روند یک مسابقه نام مقدس مادر را به بهترین شکل رواج داد و در ستایش خانواده و تلاش برای انسانیت گفت نشان از روحیه مثبت سازندگان آن است. 

توجه به استعدادهای موسیقی و خوانندگانی که مجالی برای نشان دادن استعداد و توانایی خود نداشتند این برنامه را محملی مناسب برای استعداد جوان ایرانی کرده است. الگوی ساخت «صداتو» ثابت می‌کند برنامه‌سازی با شیوه‌های نوین و استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان داخلی و بومی سازی آن امری اجتناب‌ناپذیر و امکان‌پذیر است اگر به تمامی اختیارات هنرمندان با دید مثبت نگاه کرد.

توجه به نیاز مخاطب برای تماشای یک مسابقه شاد و هیجان انگیز عنصری است که ورود پلتفرم‌ها به این حوزه دست برنامه‌سازان را باز گذاشته و نشانی از خردمندی در حوزه نمایش خانگی دارد. باید بتوان به ساخت چنین برنامه‌هایی اهتمام بیشتری ورزید تا سرگرمی که عنصری فراموش شده در این روزها است به نشاط و شادابی جامعه ایرانی بیانجامد.

منبع: هنر آنلاين

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها