|
کدخبر: 276305

بیانیه دانش آموختگان صنعتی شریف در رابطه با وقایع اخیر

ما دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از دوره ها و رشته های مختلف ضمن پشتیبانی از بیانیه اساتید محترم، رویدادهای بی سابقه و تاسف بار اخیر در دانشگاه و جامعه ، ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به حریم و فضای مقدس دانشگاه و ضرب و جرح و دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه را محکوم می کنیم .

فرهنگی و اجتماعی بیانیه دانش آموختگان صنعتی شریف در رابطه با وقایع اخیر

پس از بیانیه مسئولانه اساتید محترم دانشگاه شریف در مورد حوادث اسفناک و غم‌بار اخیر کشور و دانشگاه ها ، مجددا در روز ۱۰ مهر شاهد پرده دیگری از بی مهری و اعمال خشونت و تجاوز به حریم دانشگاه صنعتی شریف که محل پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز آینده کشور می باشد بودیم.

خشونت و تجاوزی که ما دانش آموختگان دانشگاه در سالهای قبل از انقلاب هم مشابه آن را نداشتیم.

گذشته از غیر انسانی بودن این برخوردها در خیابان و دانشگاه، همانگونه که در گذشته شاهد بودیم نتیجه رفتارهای خشونت‌آمیز با جوانان، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها خروج نومیدانه اکثر این سرمایه های ارزشمند انسانی به خارج از کشور بوده است که با هیچ سرمایه مادی دیگری قابل جبران نخواهد بود.

ما دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف از دوره ها و رشته های مختلف ضمن پشتیبانی از بیانیه اساتید محترم، رویدادهای بی سابقه و تاسف بار اخیر در دانشگاه و جامعه ، ورود غیر قانونی نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها به حریم و فضای مقدس دانشگاه و ضرب و جرح و دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه را محکوم می کنیم و ضمن تاکید بر مراتب نگرانی های ابراز شده اساتید محترم، صیانت از محیط مقدس دانشگاه ها در مقابل هرگونه شرارت و هجوم و بی احترامی به اساتید و دانشجویان را وظیفه مسئولین می دانیم. و انتظار داریم هرچه زودتر نسبت به آزادی دانشجویان در بند ،جبران اعمال غیر انسانی در دانشگاه و دلجویی از اساتید و دانشجویانی که مورد ضرب و جرح و بی حرمتی قرار گرفته اند اقدام گردد.

حفاظت از بزرگترین سرمایه های کشور، نیازمند محیطی امن و آسوده در دانشگاه ها و مراکز آموزشی و در عین حال ایجاد یک فضای مشوق در کشور به لحاظ بهبود محیط کسب و کار و امنیت اجتماعی است.

امروز جامعه دانشگاهی ما، وقایع کشور را که هر روز با بی تدبیری مسئولین بر ابعاد بحران آن افزوده می شود با نگرانی نظاره می کند. اساتید و دانش‌آموختگان شریف همچون جزئی از جامعه در برابر این حوادث احساس مسئولیت می کنند و در کنار مردم نقشی فعال برای عبور از این بحران ایفا خواهند کرد.

منبع: مجمع دانش آموختگان دانشگاه شریف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها