|
کدخبر: 312623

کشاورزی / جهاد کشاورزی / استان کردستان

رکوردشکنی کشت گندم در این استان / جهاد کشاورزی خبر داد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری( مهر ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) به کشت گندم اختصاص پیدا کرد.

صنعت رکوردشکنی کشت گندم در این استان / جهاد کشاورزی خبر داد

فریدون حامدی روز شنبه اظهار کرد: ۴۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت گندم آبی و ۵۸۵ هزار هکتار آن هم به زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: از ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زیرکشت گندم در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن از این محصول تولید و یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی شد.

حامدی با اشاره به اینکه کردستان رتبه دوم تولید گندم را در سطح کشور به خود اختصاص داد، یادآور شد: به طور متوسط در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم در استان، ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم پنج تن محصول برداشت شد.

یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها