|
کدخبر: 311917

مشکل پروژه فولادسازی قروه با تخصیص ارز مورد نیاز برطرف می شود

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه فولاد سازی قروه با تخصیص ارز مورد نیاز آن با سرعت بیشتری انجام می شود.

صنعت مشکل پروژه فولادسازی قروه با تخصیص ارز مورد نیاز برطرف می شود

پرویز اوسطی روز جمعه در جریان بازدید وزیر اقتصاد از کارخانه فولادسازی کردستان در شهرستان قروه، اظهار کرد: کردستان رتبه پنجم معادن کشور را دارد ولی از لحاظ صنعت استان ضعیفی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قروه رنگین کمان معادن و دارای تنوعی از انواع مواد معدنی است، افزود: ۵۰ درصد طلای کشور در شهرستان قروه استحصال می شود و ۶۰ درصد پوکه معدنی کشور هم مربوط به شهرستان قروه است.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ذخیره قطعی معادن سنگ آهن استان بیش از ۱۰۰ میلیون تن است و در راستای جلوگیری از خام فروشی شکل گیری زنجیره ارزش در دستور کار قرار گرفته است.

اوسطی با بیان اینکه بخشی عمده ای از فعالیت زنجیره فولاد وابسته به تکنولوژی وارداتی است، گفت: تخصیص ارز مورد نیاز کارخانه فولادسازی قروه انجام شود این پروژه با سرعت بیشتری به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها