|
کدخبر: 294427

صنعت کردستان با این خبر جابه‌جا شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: واحد تولیدی فرومنگنز یکی از مواد اولیه استحکام فولاد است که با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب فاز چهارم این زنجیره احداث می شود.

اقتصاد صنعت کردستان با این خبر جابه‌جا شد

بختیار خلیقی در جلسه رفع موانع اجرای طرح فرو آلیاژ شرکت برسم لعل که در قروه برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ احیا ذوب آهن قدیم با پیگیری های مستمر استاندار و صمت کردستان به سرانجام رسید، گفت: فعال سازی واحدهای راکد یکی از دستورالعمل های اساسی در سال رشد تولید است.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته مجوز برای احداث واحدهای تولیدی مجتمع فرو آلیاژ شهرستان قروه صادر شد، افزود: فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز در این واحدها تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: واحد تولیدی فرومنگنز یکی از مواد اولیه استحکام فولاد است که با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب فاز چهارم این زنجیره احداث می شود.

خلیقی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ای فولاد کردستان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را در پی خواهد داشت، ادامه داد: در سال ۹۱ ذوب آهن سابق قروه غیر فعال شد که با ورود سرمایه گذاران جدید در اختیار طرح زنجیره فولاد کردستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمین این واحد تولیدی در حدود ۱۰۵ هکتار بوده که ۳ هکتار آن به عنوان زیر بنا در این مجموعه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: انتظار می رود مشکلات زیرساختی این پروژه با حمایت مسئولان و مدیران استان در اسرع وقت حل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: همچنین با توجه به برنامه زمانبندی که صمت تعیین کرده، تا پایان شهریور فاز اول که موضوع فرومنگنز است، به سرانجام می رسد و شاهد اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم خواهیم بود.

خلیقی گفت: در بحث زیرساخت ها موضوع تامین برق ۴۰ مگاواتی این طرح هنوز حل نشده که قرار است ۳ خط ۶۳ کیلو وات از دهگلان و ۲ خط ۲۰ ولت هم در محور قروه دهگلان برق مورد نیاز را تامین کرده و انتظار می رود به عنوان یکی از مطالبات این واحد تولیدی در اسرع وقت تامین شود.

وی افزود: در زمینه آب هم از ۲ چاه به عمق ۱۰۰ متر و ۱۴۰ متر، آب مورد نیاز این زنجیره تامین شده و در فاز چهارم بسیار ضروری است با در نظر گرفتن پس آب تصفیه خانه قروه، حجم مورد نیاز این زنجیره تامین شود و گاز مورد نیاز نیز با توجه به جواز در نظر گرفته شده که تامین ۱۴ هزار متر مکعب در ساعت است، باید در اختیار زنجیره فولاد کردستان قرار گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه سند مالکیت این واحد تولیدی به نام شرکت برسم لعل اسد آباد همدان صادر شده است، خاطرنشان کرد: مجوز لازم از سوی شورای عالی معادن برای شاهین کشکی نیز در زمینه تولید منگنز گرفته شده و این معدن به سرمایه گذار واگذار می شود.

خلیقی با بیان اینکه پروانه اکتشاف برای محدوده های کنار معدن کشکی در دست اقدام است، یادآور شد: معدن سنگ آهن بیجار هم در دستگاه قضایی در دست بررسی است و مشکل در آینده نزدیک حل می شود.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها