|
کدخبر: 285308

صنعت مبلمان در سرازیری رونق

رئیس سازمان صمت استان قزوین اعلام کرد که صنعت مبل کشور با ممنوع شدن واردات کالای خارجی، روند روبه رشدی داشته است که با حمایت از تعاونی‌های مبلمان می‌توان به شکوفایی و رونق آن کمک کرد.

صنعت صنعت مبلمان در سرازیری رونق

 در مراسمی با حضور «مجید برزگر» معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت، «عزیزالله افضلی» رئیس سازمان صمت و «احمد خورگامی» مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین، نمایشگاه تخصصی مبلمان در این استان افتتاح شد.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه «عزیزالله افضلی» گفت: نمایشگاه مبلمان از جمله رویدادهای تخصصی است که می‌تواند بخشی از نیازهای شهروندان به لوازم خانگی را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۲۶۰۰ متر فضای سرپوشیده در ۴۰ غرفه برپا شده و تعدادی از تولیدکنندگان استان‌های مختلف کشور با حضور در آن محصولات خود را ارائه کرده، افزود: تعدادی از فروشندگان و نمایشگاه‌داران نیز در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را بدون واسطه و با تخفیف و به‌صورت اقساطی در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با اهداف مختلفی برپا شده اما مهم‌ترین مزیت آن کمک به ارتقای کیفیت و کمیت صنعت مبل است، یادآور شد: تعدیل قیمت‌ها، حذف واسطه‌ها، معرفی تولیدکنندگان شاخص در این صنعت، بازاریابی و آشنایی با سلیقه و ذائقه مصرف‌کنندگان از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه تخصصی مبلمان در شهر قزوین است.

وی اضافه کرد: اینکه کالایی مانند مبل با نرخ مناسب و شرایط آسان در محل سکونت شهروندان در اختیارشان قرار می‌گیرد، فرصت مناسبی است که برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها را توجیه پذیر و اقتصادی می‌کند.

افضلی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه مدیران شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، تقویم نمایشگاهی خوبی را تدارک دیده و برنامه‌ریزی مناسبی در ارائه تکنولوزی و فنآوری‌های روز و عرضه کالاهای اساسی و مهم مانند فرش، لوازم خانگی و مبلمان انجام داده‌اند تا شهروندان خرید ارزان و کیفی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برپایی این نمایشگاه در ماههای پایانی سال فرصت خوبی است تا کالاهای خانگی مورد نیاز مردم از جمله مبلمان تامین شود و تلاش شده تا در کنار تولیدکنندگان شاخص استان‌های دیگر، بخش مهمی از شرکت‌کنندگان از استان قزوین باشند تا حمایت از واحدهای صنعتی استان نیز صورت گیرد، تصریح کرد: با حمایت‌های انجام شده، شاهد حضور خوب تولیدکنندگان صنفی و صنعتی استان هستیم و جا دارد از صنعتگران و تولیدکنندگان قزوین دعوت کنیم تا در رویدادهای نمایشگاهی استان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و کالاهای خود را به مردم معرفی کنند.

رئیس سازمان صمت استان قزوین در خصوص حمایت دولت از صنعت مبلمان نیز خاطرنشان کرد: سازمان صمت در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کاهش قیمت، برنامه‌ریزی مدونی داشته است. البته رویکرد و اولویت‌مان با کالاهای اساسی بوده و این کار در مناسبت‌های مختلف با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایام خاص و روزهای پایانی سال هم طرح‌های نظارتی از سوی سازمان صمت تشدید می‌شود و عرضه کالاها به حدی خواهد بود تا دسترسی مردم بدون واسطه به محصولات واحدهای تولیدکننده مهیا شود و بنکداران هم با نرخ مناسب این کالاها را عرضه کنند، افزود: اتحادیه‌های صنفی نیز بر نحوه عرضه و توزیع کالاها نظارت می‌کنند و تامین این کالا از مسیری است که دولت تعریف کرده، لذا قیمت‌های مصوب با سود مناسب تعیین شده و اتحادیه هم نظارت می‌کند تا حقوق مصرف‌کننده حفظ شود.

صنعت مبلمان حرف زیادی برای گفتن دارد

افضلی همچنین یادآور شد: یکی از اتفاقات خوب این است که ورود مبلمان خارجی در کشور ممنوع شده که ما این سیاست را محدودیت نمی‌دانیم و معتقدیم این رویکرد موجب شده در سال‌های اخیر کیفیت کالای ایرانی بالا رفته و در مقایسه با کالای مشابه خارجی بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تر به‌دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بسیاری از کالاها مانند لوازم خانگی و مبل به تولید مناسبی رسیده و به صادرکننده هم تبدیل شده‌ایم و این موفقیت یک افتخار است که از خروج ارز هم جلوگیری کرده و تداوم این روند می‌تواند به دستاوردهای بیشتری از جمله رونق کسب و کارهای داخلی منجر شود.

رئیس سازمان صمت استان قزوین با اشاره به اینکه ظرفیت استان قزوین هم در حوزه لوازم خانگی بسیار خوب است و برای تولید مبلمان هم باید فعالیت‌های بیشتری از سوی بخش خصوصی صورت گیرد و شاهد مشارکت مطلوب‌تری در این صنعت باشیم، در خصوص راه‌های حمایت از تولیدکنندگان صنعت مبل هم اظهارکرد: فعال‌سازی تعاونی‌های تامین مواد اولیه از مهم‌ترین راه‌های حمایتی است که می‌تواند انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: چون بیشتر تولیدکنندگان صنعت مبل، واحدهای کوچک هستند، دولت باید به این فکر باشد که تعاونی‌های گذشته را فعال کند و در خرید مواد اولیه حمایت لازم را انجام دهد. همچنین تخصیص منابع از طریق تسهیلات بانکی به تعاونی‌های بخش خصوصی می‌تواند به فعالیت آنها رونق دهد.

افضلی از حضور تولیدکنندگان صنعت مبلمان در نمایشگاه قزوین تشکر کرد و گفت: باتوجه‌به سرمای هوا و تغییرات جوی، شاهد حضور خوب تولیدکنندگان بودیم و مردم هم استقبال مناسبی از این نمایشگاه داشتنند که جای خرسندی دارد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان صمت استان قزوین

ارسال نظر