|
کدخبر: 285305

مغولستان هم به لیست بازارهای صادراتی ایران اضافه شد

سرکنسول افتخاری دولت مغولستان در ایران گفت: کشور مغولستان که بین ۲ کشور چین و روسیه به عنوان شریکان اصلی تجاری کشورمان واقع است، فرصتی بی نظیر برای صادرات محصولات گرمسیری استان بوشهر است.

صنعت مغولستان هم به لیست بازارهای صادراتی ایران اضافه شد

آرمان محقق در جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار کرد: از بعد حمایتی بین ایران و مغولستان به طور متقابل ارتباط خوب و مناسبی وجود دارد که در سال گذشته نیز اتاق بازرگانی بندر بوشهر به عنوان نخستین اتاق کشور در ارتباط با کنسولگری مغولستان معرفی شد.

وی ادامه داد: درزمینه همکاری بین اتاق بازرگانی بوشهر و کشور مغولستان پیشنهادهایی ارائه شد زیرا این کشور براساس ارزیابی ها فرصت ارزشمندی برای صادرات محصولات استان بوشهر و بویژه محصولات گرمسیری به شمار می‌رود.

محقق گفت: اکنون این فرصت در کشور مغولستان فراهم شده تا با پیشنهاد اتاق بازرگانی بندربوشهر نمایشگاهی دائمی برای محصولات تولیدی استان بوشهر راه اندازی شود که این رویکرد در شرایط اقتصادی کنونی می تواند فرصتی بی نظیر برای این استان باشد.

محقق اظهار کرد: یکی از رازهای موفقیت تولیدکنندگان وصل شدن به بازارهای بین المللی است که کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های خارجی می‌توانند این وظیفه را بخوبی محقق کنند که این مهم نیازمند حمایت مسئولان داخلی کشور است.

وی یادآور شد: مغولستان با توجه به مراودات و مبادلاتی که با سایر کشورها دارد از مالیات صادرات به کشورهای آمریکای مرکزی، لاتین و اروپایی معاف است که می‌توان از این ظرفیت بخوبی برای توسعه بازارهای صادراتی استفاده کرد.

جشنواره بین المللی خرما/tags/خرما و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در استان بوشهر آغاز شده است.

این رویداد شامل نمایشگاه، میزملی، همایش و اختتامیه نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها