|
کدخبر: 282851

بهانه تراشی بانکها در تسهیلات دهی به تولید

عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اشاره به بهانه تراشی بانکها در تسهیلات دهی به تولید، گفت: مجلس در صورت لزوم پیگیر چرایی بهانه تراشی در اعطای تسهیلات به بخش مولد خواهد بود.

صنعت بهانه تراشی بانکها در تسهیلات دهی به تولید

اله ویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد ارتباط بانک‌ها با بخش تولید، اظهار کرد: متأسفانه بانک‌ها به مثابه ترمز توسعه و پیشرفت در کشور هستند. شبکه بانکی باید حامی تولید بوده و با ارائه تسهیلات ارزان کمک رسان به بخش مولد کشور باشد اما متأسفانه تسهیلات گران بانک‌ها تبدیل به گره بزرگ‌تری برای این بخش شده البته که بهانه تراشی در اعطای تسهیلات نیز خود معضلات مهم‌تری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نگاه مدیران بانکی و مالی در خصوص ارائه تسهیلات به تولید این است که این اقدام صرفه اقتصادی چندانی ندارد، همه بانک‌ها به جای اینکه به عنوان منبع تأمین مالی تولید ظاهر شوند با سرمایه‌های مردمی به مثابه رقیب بخش مولد و سرمایه گذاری حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: تعطیلی و توقف فعالیت واحدهای مولد و پیشران اقتصادی عمدتاً نتیجه عدم همکاری شبکه پولی و بانکی کشور بوده است. ادامه فعالیت شبکه بانکی به این شکل قطعاً به صلاح نبوده و مضرات بسیاری برای اقتصاد به همراه خواهد داشت از این رو لازم است تدبیری در این باره صورت بگیرد.

دهقانی تاکید کرد: مجلس حامی تولید بوده و در این راستا در صورت لزوم با دعوت و احضار وزرا و رئیس کل بانک مرکزی پیگیر چرایی بهانه تراشی در اعطای تسهیلات به بخش مولد خواهد بود.

وی تصریح کرد: تأمین مالی تولید باید جدی گرفته شود تا به این واسطه وضعیت اقتصادی و حتی معیشت مردم نیز بهبود یابد زیرا توجه به بخش پیشران اقتصادی اشتغال آفرینی و توسعه را تضمین می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: بنگاه داری شبکه بانکی باید خاتمه یابد تا بانک‌ها به رسالت اصلی خود یعنی تسهیلات دهی به بخش تولید برگردند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر