|
کدخبر: 281000

انتقاد یک مقام مسئول صنعتی از مشکلات گازی در خراسان

معاون بازرسی و حمایت مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی گفت: در صورت تحقق و جذب کامل سهمیه اختصاصی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کمبودی در عرضه گاز مایع در آذر ماه در خراسان رضوی نخواهیم داشت.

صنعت انتقاد یک مقام مسئول صنعتی از مشکلات گازی در خراسان

بخشعلی بیاتی قله زو، معاون بازرسی و حمایت مصرف‌کنندگان صمت استان خراسان رضوی اظهارکرد: سهمیه گاز مایع اختصاصی به استان با نظارت شرکت‌های توزیع پخش فرآورده‌های نفتی مناطق خراسان رضوی، تربت حیدریه و سبزوار و توسط شرکت‌های موزع و عاملین توزیع در شهرستان‌های تحت پوشش عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های تامین و توزیع گاز مایع در هر شرایطی موظف به تامین گاز مصرفی مردم استان هستند و باید با برنامه‌ریزی نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه گاز مایع اقدام کنند و شرکت‌های توزیع گاز مایع متعهد به تامین گاز مصرفی مردم هستند.

معاون بازرسی و حمایت مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خراسان رضوی تاکید کرد: قابل قبول نیست که در ابتدای فصل سرما به دلیل کمبود و یا نبود کشنده نیاز منطقه را تامین نکنند. در هر شرایطی شرکت‌ها مسئول تامین گاز مصرفی مردم هستند و در قبال این امر متعهد بوده و با برنامه‌ریزی شرایط را به نحو مطلوب فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در صورت تحقق و جذب کامل سهمیه اختصاصی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کمبودی در عرضه گاز مایع در آذر ماه در خراسان رضوی نخواهیم داشت. ولی در صورت محقق نشدن جذب کامل سهمیه، قطعاً با چالش مواجه خواهیم شد.

بیاتی یادآور شد: لذا هیچگونه کوتاهی و قصوری پذیرفتنی نیست و در صورت عدم تامین و توزیع گاز مایع، شرکت‌های تامین و توزیع گاز مایع در خراسان رضوی و یا تخلف از سوی شرکت‌های پیمانکار حمل‌ونقل و توزیع گاز مایع و یا عدم اجرای قرارداد اعمال قانون خواهد شد.

بیاتی افزود: اجرای گشت مشترک با شرکت ملی پخش فرآورده نفتی و سایر دستگاه‌های نظارتی مرتبط جهت بررسی سهمیه‌های تخصیصی، افزایشی و مطالبه گری از موزعین جهت پیشگیری از بحران کمبود وگران فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و پایش سامانه‌های الکترونیک (سامانه جامع تجارت، انبار و سامانه سدف) توسط بازرسان اداره کل صمت در سراسر استان و شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف اقدام قانونی بازدارنده و به موقع صورت می‌پذیرد.

معاون بازرسی و حمایت مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سامانه ۱۲۴ و بازرسان این اداره کل در مرکز استان و شهرستان‌ها آماده دریافت گزارش و برخورد با تخلفات اقتصادی در حوزه توزیع گاز مایع هستند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر