|
کدخبر: 278950

عرضه ۲ برابری فولاد در بورس کالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۲ برابری فولاد در بورس کالا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صنعت عرضه ۲ برابری  فولاد در بورس کالا

"سید رضا فاطمی امین" امروز  در نشست (۲۳ آبان ماه) هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: اصرار وزارت صمت بر این است که همه زنجیره فولاد به بورس کالا آمده و به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی به قیمت گذاری دستوری خودروها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد فشار شورای رقابت و الزام قیمت‌گذاری دستوری بودیم که تبعات خوبی به دنبال نداشت و سال گذشته برای نخستین بار از این وضعیت خارج شدیم.

فاطمی امین، حضور انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف در این جلسه را مثبت برشمرد که منجر به فهم مشترک از کل صنعت می‌شود.

وی ادامه داد: مباحثی همچون نقشه راه کلان صنعتی کشور باید در چنین جمع‌هایی که شاهد تنوع رشته فعالیت‌ها هستیم مطرح شود و در این راستا باید برای هر رشته فعالیت یک برنامه مشخص و دقیق با جزئیات داشته باشیم و در غیر این صورت در حد کلی‌گویی و کلی نگری باقی خواهیم ماند.

وزیر صمت در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع ماشین سازی برای این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار معاونت ماشین‌آلات و تجهیزات در وزارتخانه تشکیل شد.

فاطمی امین گفت: در راستای نقشه راه صنعتی، برگزاری جلسات و نشست‌ها با تک‌تک تشکل‌ها آغاز کردیم و در صنعت ماشین‌سازی نیز جلساتی با صنعت تجهیزات پزشکی، راه‌سازی و ماشین‌آلات کشاورزی برگزار شده است.

وی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یادآور شد: بخشی از این ارز مربوط به نهادهای دامی، ذرت، جو و غیره بود، اما بخش دیگری از ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت نرخ محاسبه تعرفه واردات مبنای گمرک بود که تورم زیادی ایجاد می‌کرد و در این راستا سود بازرگانی زیر ۳۵ و ۴۰ درصد که در اختیار دولت بود را نصف و برای برخی یک‌چهارم کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هرچند منجر به ایجاد برخی مشکلات شد، اما بحران به وجود نیاورد و این دوران گذار را پشت سر خواهیم گذاشت.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها