|
کدخبر: 241521

خبرهای خوش معاون صمت به خوزستانی‌ها

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: یک‌هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور امسال تاکنون به چرخه تولید برگشتند که این میزان واحد تولیدی باعث ایجاد ۳۰ هزار اشتغال شده‌اند.

صنعت خبرهای خوش معاون صمت به خوزستانی‌ها

علی رسولیان در نشست تخصصی حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی لالی، اندیکا، مسجدسلیمان و هفتکل در محل پالایشگاه مسجد سلیمان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۰۴ واحد تولیدی راکد در خوزستان به چرخه تولید برگشتند.

وی گفت: وزیر صمت تاکید دارند که مسائل مربوط به تولید و صنعت خوزستان به طور جدی بررسی، و برای طرح آمایش صنایع اطلاعات لازم از این استان جمع آوری شود.

رسولیان با بیان اینکه نگاه وزارت صمت نگاه جدی به بحث آمایش صنایع است، افزود: بر اساس طرح آمایش که از سوی این وزراتخانه در استان‌ها در حال اجراست تسهیلات به استان‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: طرح آمایشی صنایع را امسال شروع کردیم و کل واحدهای راکد کشور شناسایی شده ، که این واحدها ۶۰ مشکل دارند.

وی گفت: بحث بهبود فضای کسب و کار و حذف کاغذبازی اداری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مواردی است که برای وزارتخانه صمت اهمیت دارد.

وی افزود: در خراسان رضوی بنگاه‌های بزرگ برای ایجاد بنگاه‌های کوچک در روستاها ورود کرده‌اند که می‌توان از این ظرفیت در خوزستان هم استفاده کرد.

وی ادامه داد: زمانی مسجد سلیمان درآمد و نیاز دولت را تامین می کرد اما متا سفانه مردم این شهرستان منافعی از این سرمایه نداشتند.

رسولیان افزود: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و توانمند می‌توانند به مردم مسیر تولید و اشتغال را نشان دهند. با مدرن کردن مهارت‌ها و یا توانمند سازی مردم مناطق محروم می‌توان اشتغالزایی را توسعه داد.

وی با بیان اینکه در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در مهارت آموزی مردم می‌توانیم ورود کنیم گفت: ایجاد پتروپالایش را در شهرستان مسجد سلیمان پیگیری خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه ۳۸ درصد صنایع کشور در خوزستان است ادامه داد: متاسفانه در تامین مالی این صنایع موفق نبوده‌ایم.

وی افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی توافق کردیم که  برای واحدهای کوچک از محل صندوق‌های کوچک تسهیلاتی با شرایط راحت تر پرداخت شود تا در دریافت نقدینگی مشکلات کم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در سفری ۲ روزه به خوزستان وارد اهواز شد.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها