|
کدخبر: 182618

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا انرژی برگزار شد+ جزئیات

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا انرژی از زیرمجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات امروز صبح با حضور سهامداران، مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

صنعت  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا انرژی برگزار شد+ جزئیات

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده توسط مجموعه مدیران و کارکنان پویا انرژی در راستای پیشبرد اهداف شرکت، بر عزم راسخ هلدینگ بر توسعه زیرساختهای مهم زنجیره تولید به ویژه در حوزه انرژی تاکید کرد.

وی تأمین برق مورد نیاز صنایع را یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی صنعت برشمرد و افزود: به عنوان یک مجموعه بزرگ فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی و فولادی تلاش می کنیم با سرمایه گذاری در بخش انرژی ضمن تأمین نیاز واحدهای زیرمجموعه خود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در کنار دولت بوده و تا حدی پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشیم.

دکتر نادری همچنین از تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحدهای نیروگاههای شاهرود و سمنان به عنوان حرکتی ارزشمند و ستودنی یاد کرد و افزود: خودباوری و توانمندی بالای متخصصین ایرانی در این پروژه ها به خوبی مشهود است و کار جهادی موفقی که در این دو نیروگاه با وجود تمام مشکلات و محدودیت ها و همه گیری بیماری کرونا انجام گرفت می تواند الگو و سرمشق بسیار خوبی برای استمرار این حرکت در سایر نیروگاههای مشابه در کشور باشد.

 

یادآوری می شود پروژه های تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحد یک نیروگاه شاهرود و واحدهای یک و دوی نیروگاه سمنان در سه مرحله اوایل سال ۹۹ و سالجاری توسط شرکت پویا انرژی با بهره گیری از جدیدترین دستاورد گروه مپنا که مبتنی بر به روزترین تکنولوژی برای تولید برق است انجام گرفت و در نتیجه آن با افزایش ظرفیت تولید هریک از واحد ها از ۱۶۲ مگاوات به ۱۸۳ مگاوات، و ارتقای راندمان تولید واحدهای نیروگاهی از ۳۴ درصد به ۳۶ درصد، علاوه بر صرفه جویی بالغ بر ۵۴ میلیون مترمکعب گاز مصرفی مورد نیاز جهت تولید برق در کل سال، معادل برق مورد نیاز شهری با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه نمود و به عبارتی از خاموش شدن برق حدود ۲۴۰ هزار نفر در پیک مصرف جلوگیری می کند.

شرکت- پویا-انرژی-۲

مهندس مکری مدیرعامل شرکت پویا انرژی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد سال مالی این شرکت (منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹) ارائه نمود.

بر اساس این گزارش تولید نیروگاه سمنان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و درآمد آن ۱۸ درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین افزایش درآمد نیروگاه شاهرود ۱۹ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت پویا انرژی در ادامه گزارشی را از روند پیشرفت طرح های در دست اجرا و اقدام این مجموعه از جمله؛ احداث نیروگاه CHP بیست و چهار مگاواتی عجب شیر، احداث نیروگاه ۴۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی لوشان، احداث نیروگاه ۳۶ مگاواتی بازیافت حرارتی کک طبس، احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی شهید حمید باکری سمنان و سایر پروژه ها و برنامه های آتی ارائه نمود.

شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه از سال ۹۱ با نام اولیه دفینه ثمین پویا با مأموریت تولید برق با اولویت تامین برق مورد نیاز شرکت های هم گروه با استفاده از ظرفیت نیروگاه های فعلی، به روز رسانی و افزایش ظرفیت های موجود و یا ایجاد ظرفیتهای جدید مشغول فعالیت بوده و در حال حاضر مالکیت کل سهام آن در اختیار هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

ارسال نظر