|
کدخبر: 149038

خودرو در اولویت اول بررسی کمیسیون صنایع مجلس

کریمی گفت: چند محور اصلی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار دارد؛ که نخستین مورد ساماندهی صنعت خودرو است که حواشی زیادی در مورد آن وجود دارد.

صنعت خودرو در اولویت اول بررسی کمیسیون صنایع مجلس

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی صنعت خودرو یکی از اولویت‌های جدی کمیسیون صنایع و معادن است.

«علی‌اکبر کریمی» روز چهارشنبه در جریان سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان مرکزی و بازدید از یک واحد صنعتی شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: چند محور اصلی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار دارد؛ که نخستین مورد ساماندهی صنعت خودرو است که حواشی زیادی در مورد آن وجود دارد.

وی افزود: اولویت دوم بررسی وضعیت صنعت فولاد است که چند روز گذشته کلیات طرحی در این خصوص در مجلس تصویب شده و جزییات نیز در کمیسیون صنایع در حال بررسی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت طرح‌های مربوط به رونق تولید با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های علمی این شرکت‌ها، دیگر اولویت کمیسیون صنایع مجلس محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی مامونیه و شهر صنعتی کاوه بازدید کرده و با ظرفیت‌های صنعتی این ۲ شهرستان آشنا می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که این بازدیدها بستر بررسی ظرفیت‌های گسترده صنعتی و معدنی در استان و همچنین رفع مسائل و مشکلات این واحدها را فراهم کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شهرستان‌های ساوه و زرندیه به دلیل همجواری با پایتخت، جاذبه‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند و خوشبختانه شاهد توسعه شرکت‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری هستیم.

حجت‌الاسلام «محمد سبزی» تصریح کرد: علیرغم ظرفیت ویژه صنعتی در ساوه و زرندیه، واحدهای تولیدی مشکلات و معضلاتی در زمینه تامین مواد اولیه، صادرات و اخذ تسهیلات دارند به طوری که برخی واحدها قادر به فعالیت نبوده و نیازمند تسهیلات هستند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به ساوه سفر می‌کنند و قرار است یکی از کارخانه‌های تولید لوله و پروفیل را مورد بازدید قرار دهند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر