|
کدخبر: 95993

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد؛

انقلاب صادراتی در انتظار صنعت کشور

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، گفت: صنایع کوچک، صنایع بزرگ و حتی صنایع معدنی کشور از آینده و چشم‌انداز خوبی برخوردار هستند و در یکی دو سال آینده، شاهد جهش تولید، افزایش سرمایه‌گذاری، ثروت‌آفرینی و انقلاب صادراتی در کشور خواهیم بود.

گسترش نیوز: در چند سال گذشته و به علت تحریم‌های ظالمانه امریکا بر علیه کشورمان، صنعت کشور با مشکلات فراوانی دست به گریبان بود اما با توجه به شرایط موجود امکان نفس کشیدن صنایع کشور به وضوح دیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با شرایط کنونی صنایع کشور با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

"صابر پرنیان" در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه صنایع کوچک و صنایع بزرگ درخصوص تأمین قطعات و تجهیزات به دلیل تحریم‌ها با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟ اظهارکرد: تحریم‌ها برای صنایع کوچک و بزرگ، مشکلاتی درخصوص تأمین تجهیزات و قطعات به‌وجود آورد ولی این تحریم‌ها فرصتی شد که از اقتصاد نفتی خارج شویم و به داشته‌های خودمان متکی شویم.

وی افزود: متخصصان داخلی، دست به کار شدند تا بتوانیم در تولید و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع به توان داخلی متکی شویم و به این دانش و توانایی دست پیدا کردیم و درحال‌حاضر در این خصوص با مشکل چندانی روبه‌رو نیستیم.

این مقام مسوول، تصریح کرد: تحریم‌ها در سال گذشته علاوه براینکه نتوانست به صنعت کشور، آسیب برساند بلکه موجب رشد صنعت شد و با ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع، توانستیم از خروج ارزی سه میلیون و چهارصد میلیون دلاری برای خرید تجهیزات و قطعات جلوگیری کنیم.

پرنیان در ادامه، بیان کرد: تحریم‌ها موجب خودباوری در صنایع کشور شد و در سال گذشته توانستیم به توفقیاتی در عرصه صنعت دست پیدا کنیم. صنعت کشور، توانست در شاخص‌های افزایش کیفیت واحدهای تولیدی، افزایش تعداد واحدهای تولیدی، شاخص افزایش اشتغال، شاخص سرمایه‌گذاری، افزایش ظرفیت واحدها و نهضت ساخت داخل به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: عمده کالاهایی که وارداتی بودند بسیاری از آنها در داخل کشور ساخته شد و در واقع ساخت کالاهایی وارداتی در کشور بومی‌سازی شد. سال گذشته، برای نخستین بار نمایشگاه عرضه محصولات، مواد اولیه و ماشین‌آلاتی که وارداتی بود برگزار شد و نمایشگاه عرضه محور به نمایشگاه تقاضا محور تغییر کرد.

پرنیان تأکید کرد: از تولیدکنندگان ، نخبگان، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کنیم که به کمک صنعت بیایند تا بتوانیم از همه ظرفیت آنها استفاده بکنیم تا بتوانیم تولید کشور را افزایش بدهیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته، اتفاقات خوبی برای صنعت رقم خورد و در واقع موتور تولید کشور راه افتاد و همه تولیدکنندگان، هم از شعار رونق تولید و هم از شعار جهش تولید سپاسگزار هستند.

ایران آماده صادرات ملزومات بهداشتی به خارج از کشور

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، بیان کرد: شعار جهش تولید، در واقع استفاده از ظرفیت‌های داخل است و امیدواریم که بتوانیم به توفقیات بیشتری در صنعت دست پیدا کنیم. با توجه به اقداماتی که در سال گذشته در حوزه صنعت کشور رخ داد و با ادامه آن در سال جدید بتوانیم اثرات مثبت آن را در زندگی مردم مشاهده کنیم.

پرنیان با اشاره به شرایط کنونی حوزه صنعت کشور، اظهارکرد: پس از غلبه بر بیماری کرونا شاهد اثرات مثبت رشد صنعت در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا در سراسر جهان، صنعت را با مشکلاتی روبه‌رو کرد ولی خوشبختانه کشور ما در این زمینه با مشکل چندانی مواجه نشد و تولیدکنندگان توانستند که در تولید مایحتاج زندگی مردم، ماسک، لباس‌های پزشکی، کیت‌های آزمایشگاهی، انواع مواد ضدعفونی‌کننده و... جوابگوی نیاز جامعه باشند.

پرنیان در ادامه، گفت: میزان تولید واحدهای تولیدی در این زمینه، بیشتر از نیاز جامعه بود و ما در تولید برخی از ملزومات با مازاد تولید روبه‌رو هستیم و با هماهنگی وزارت صمت و همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط صادرات مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، مواد شوینده، کیت‌های آزمایشگاهی، ماسک و... فراهم شود توانایی صادرات این مواد را به خارج کشور را داریم.

۱۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید برگشتند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در ادامه با اشاره به آینده پیش روی صنایع کشور، گفت: صنایع کوچک، صنایع بزرگ و حتی صنایع معدنی کشور از آینده و چشم‌انداز خوبی برخوردار هستند و در یکی دو سال آینده، شاهد جهش تولید، افزایش سرمایه‌گذاری، ثروت‌آفرینی و انقلاب صادراتی در کشور خواهیم بود.

پرنیان بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۰۰ هکتار، واگذاری عرصه صنعتی برای پذیرش سرمایه‌گذار صورت گرفته است و بالای ۱۵۰۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در شهرک‌های صنعتی کشور فعالیت دارند و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده‌ایم و اشتغال به میزان قابل توجهی در شهرک‌های صنعتی کشور رشد پیدا کرده است.

وی افزود: بیشتر از ۱۴۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده در کشور دوباره به عرصه تولید برگشته‌اند که این موضوع می‌تواند به رشد صنعت کمک کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در پایان، گفت: به‌عنوان عضوی کوچک در صنعت کشور از دستگاه‌های اجرایی، قوای سه گانه و ارکان کشور می‌خواهم تا به شعار "جهش تولید" لبیک بگویند و بروکراسی ادارای را پایین بیاورند تا بتوانیم در سال جهش تولید، موانع تولید را از پیش‌روی برداشته و شاهد رشد صنعت باشیم تا با بکارگیری جوانان، شاهد اثرات مثبت جهش تولید در زندگی مردم باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها