|
کدخبر: 95200

برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت آلومینیوم

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرح آلومینیوم جنوب، ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به ۷۸۵ هزار تن می‌رسد.

گسترش نیوز: وی افزود: تولید شمش آلومینیوم در سال گذشته ۲۷۶ هزار تن بود که با رشد تولید در امسال و بهره‌برداری از سالکو، به عددی بیش از ۴۵۰ هزار تن خواهیم رسید.

rahmanivazirsamt22.jpg

رضا رحمانی افزود: با راه‌اندازی سالکو، شاهد افزایش ۶۳ درصدی در تولید آلومینیوم نسبت به سال ۹۸ خواهیم بود. وی گفت: این طرح با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار در شهرستان لامرد استان فارس (منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد) راه‌اندازی شده است. وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: سالکو به عنوان تنها واحد تولید‌کننده آلومینیوم کشور است که کلیه بخش‌های تولیدی، از واحد رکتیفایر، واحد احیاء، واحد‌اند سازی، واحد ریخته گری، تاسیسات و یوتیلیتی، و حتی تاسیسات تخلیه، انتقال و ذخیره‌سازی مواد اولیه در بندر را دارا است.

زیرساخت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تخلیه و بارگیری، در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۰ میلیون دلاری یک پست اسکله اختصاصی احداث شده است.

فناوری مورد استفاده در سالکو

رحمانی تصریح کرد: فناوری مورد استفاده در سالکو، مدرن‌ترین و بهینه‌ترین فناوری تولید در کشور به شمار می‌آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد که امکان تامین برای واحدهای مصرف‌کننده داخلی و تنوع صادرات را فراهم آورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دوره‌های آموزش تخصصی نیروی انسانی در این کارخانه به منظور تولید، برگزار شده است، گفت: با راه‌اندازی این واحد به طور مستقیم ۱۵۰۰ نفر و به طور غیرمستقیم ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و عمده نیروهای جذب شده افراد بومی است.

برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه تولید شمش آلومینیوم

رحمانی افزود: صنعت آلومینیوم جزو معدود صنایع فلزی است که در تامین مواد اولیه نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص است. وی گفت: چند اقدام اساسی در این زمینه در دستور کار است که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح نفلین سینیت سراب با هدف تولید پودر آلومینا از نفلین سینیت و تعریف طرح توسعه آلومینا در جاجرم اشاره کرد.

امضای تفاهمنامه با وزارت نفت برای تولید کک سوزنی و اسفنجی

رحمانی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی کشور به کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهمنامه‌ای با وزارت نفت مبادله شده که آن وزارتخانه از طریق سرمایه‏‌گذاری در پالایشگاه‏های کشور اقدام به تولید کک سوزنی و کک اسفنجی کند.

اجرای۲ طرح نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در سال جهش تولید

رحمانی در خصوص برنامه‌های مدنظر برای سال جهش تولید در صنعت آلومینیوم کشور، گفت: ۲ طرح اصلی نفلین سینیت سراب و آلومینای آرال در امسال کلید خواهد خورد که مرتبط با تکمیل زنجیره تامین آلومینیوم است. وی افزود: با راه‌اندازی این طرح‌ها تولید شمش آلومینیوم کشور و آلومینا رشد تولید خواهند داشت.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها