|
کدخبر: 86613 مسعود رمضانی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد؛

تامین ۵ هزار تن ریل با امضای یک تفاهمنامه

تفاهمنامه تامین ۵ هزار تن ریل ملی جهت راه‌آهن چابهار- زاهدان در حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به امضای منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن و حمید خیرخواه مدیر پروژه مذکور رسید.

گسترش‌نیوز: این تفاهمنامه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید شنبه سوم اسفند ماه در مصلای تهران امضا شد.

همچنین تفاهمنامه‌ای نیز بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی جهت همکاری و حمایت از تولید ریل ملی به امضای سعید محمد، رضا رحمانی و محمد اسلامی رسید.

وزیر راه و شهر‌سازی در این مراسم گفت: ایران سرزمین پرنعمت، پربرکت و سراسر استعداد است. همین که خود باوری به یک جریان زنده تبدیل شود و از متخصصان با قدرت خلاقیت حمایت شود، می‌توان تمام ریشه‌های وابستگی به بیرون از مرزها را قطع کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از تحریم‌ها ایجاد التهاب و فساد در کشور و به چالش کشیدن مقبولیت نظام است.

اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید و خودکفایی بیان کرد: در هر گوشه این نمایشگاه به چشم می‌خورد که تحریم‌ها توسط متخصصان و محصولات ایرانی به چالش کشیده شده است.تفاهمنامه‌ای که امروز بسته می‌شود برای تامین ریل از سوی ذوب آهن اصفهان، نماد خودباوری و تکیه بر توان داخلی است. در واقع با تولید ریل ملی از واردات آن جلوگیری شده است.

وی افزود: جهت راه آهن چابهار - زاهدان با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت که نشان دهنده اهمیت آن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۲ میلیارد دلار واردات کاهش یافت و طبق برنامه ۱۰ میلیار دلار دیگر تا سال آینده کاهش می‌یابد.

وی افزود: امسال روح جدیدی در صنعت دمیده شده و هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های مربوط به ساخت داخل هستیم.ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم و در همه زمینه‌ها قادر به توسعه و افزایش تولید هستیم.

رحمانی اظهارکرد: در پروژه‌های تولیدی، قطع وابستگی در اولویت است و بعد آز آن توجیه اقتصادی مورد توجه است.

وزیر صمت با اشاره به اقدامات گسترده در صنعت فولاد جهت قطع وابستگی گفت: در این حوزه نهضت ساخت داخل اهمیت بسیاری دارد و مرکز حمایت از ساخت داخل در وزارت صمت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در هر حوزه‌ای ساخت داخل اتفاق می‌افتد، با تمام توان واردات آن مدیریت می‌شود. الان ۳۱ درصد واردات کاهش یافته است و در۱۶۰۰ ردیف تعرفه واردات ممنوع شده است.

دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: جذب سرمایه در بخش تولید و تسهیلات جهت صادرات غیرنفتی از جمله خواسته‌های بخش تولید کشور است.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) توانسته زیر ساخت‌های کشور را توسعه دهد و به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست بلکه از این بخش حمایت می‌کند.

شایان ذکر است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از غرفه ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید بازدید نمود.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایران با محوریت رونق تولید، محصولات جدید را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد. این نمایشگاه از سوم تا هفتم اسفند ماه در مصلای تهران برپاست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها