|
کدخبر: 84300

بازدید وزیر صمت از یک شرکت فولادی؛

سفید دشت؛ نمونه بارز موفقیت زنجیره تامین و تولید صنعت فولاد

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از شرکت‌های فولاد سفید دشت و ورق خودروی چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از حمایت‌های فولاد مبارکه در به بهره‌برداری رسیدن و تداوم تولید این شرکت‌ها گفت: فولاد مبارکه تامین حداکثری بازار داخل را رسالت خود می‌داند.

گسترش‌نیوز: وی با اشاره به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کارشناسی تامین و تولید زنجیره فولاد گفت: فولاد مبارکه در این راستا گام‌های مثبتی برداشته و طرح‌های توسعه بر اساس زنجیره تامین اجرا شده است.

وزیر از رسالت فولاد مبارکه در تامین حداکثری بازار داخل گفت و با اشاره به اهمیت تامین بازار داخل گفت: بیشتر محصولاتی که در گروه فولاد مبارکه و به طور کلی در زیرمجموعه ایمیدرو در حال تولید می‌باشد، پیش از این از محل واردات تامین می‌شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر محصولاتی که در گروه فولاد مبارکه و به طور کلی در زیر مجموعه ایمیدرو در حال تولید می‌باشد، پیش از این از محل واردات تامین می‌شده است

رحمانی با تاکید بر این که برای تامین بسیاری از ورق‌های خاص ما به واردات وابستگی داشتیم افزود: ایمیدرو و فولاد مبارکه تامین حداکثری بازار داخل و واحدهای مصرف‌کننده داخلی را رسالت خود می‌دانند از این رو برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا انجام شد تا هر مقدار که ممکن است، محصولات مورد نیاز را در داخل تولید کنیم.

وی توجه به رونق حداکثری تولید داخل و اقدامات حمایتی دولت از احداث خط نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه را مهم شمرد و گفت: ایمیدرو و فولادمبارکه پیگیر مراحل انجام این پروژه هستند.

اراده فولادمبارکه و ایمیدرو، توسعه فولادسفید دشت و ورق خودروی چهارمحال و بختیاری

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از خطوط تولید شرکت ورق خودرو خاطر نشان کرد: شرکت ورق خودرو، با پشتیبانی فنی ویژه فولادمبارکه رو به پیشرفت است و ایمیدرو نیز همراه با فولادمبارکه از توسعه هردو مجموعه فولادسفید دشت و ورق خودرو حمایت می‌کند.

دکترغریب پور افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید گریدهای جدید در این مجموعه انجام خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی ما از مصرف ورق خودرو، روندی افزایشی است چراکه نیاز صنعت خودرو روز به روز افزایش می‌یابد که این شرکت هم خوشبختانه در تولید گریدهای مورد نیاز صنعت خودرو پیشتاز است.

غریب پور توسعه کمی و کیفی در ورق خودرو را نقطه قوت دانست و گفت: همجواری این شرکت با شرکت فولادسفیددشت، منجر به این می‌شود که ما بتوانیم طرح‌های توسعه مشترک را برای هردوی این پلنت‌ها تعریف و اجرا کنیم.خوشبختانه امکانات فنی، ظرفیت فیزیکی، مواد اولیه و نیاز مصرفی بازار این امکان را در فولادسفیددشت و ورق خودرو مهیا نموده تا به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

در این بازدید مهندس محمود ارباب زاده مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت به بیان گزارش جامعی از روند پیشرفت پروژه و ثبت رکوردهای تولید پرداخت و گفت: فولاد مبارکه با ۶۵ درصد سهام شرکت و ایمیدرو با ۳۵ درصد سهام، منسجم و هماهنگ این پروژه را هدایت می‌کنند.

اسماعیلی مدیرعامل ورق چهارمحال نیز در این بازدید به تولید ورق‌های کیفی و صادرات اشاره کرد و گفت: این شرکت هماهنگ با هلدینگ فولاد مبارکه، در راستای حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی گام برمیدارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها