|
کدخبر: 67275

اختصاصی گسترش‌نیوز از وضعیت تجهیزات صنعتی؛

فناوری انتقال مواد معدنی در واحد‌های معدنی چگونه است؟

نوارهای نقاله در حکم یک ریل کوچک هستند که در سراسر یک مجموعه فولادی و معدنی ریل‌گذاری شده‌اند از یک واحد تولیدی به واحد تولیدی دیگر موادی را حمل می‌کنند این مواد می‌تواند سنگ و یا خاک باشد و یا محصولات نهایی.

گسترش‌نیوز: خبر تجهیز معدن زیرزمینی انگوران به نوار نقاله ۱۱۰۰متری رسانه‌ای شد.

فولادی‌ها و معدنی‌ها در تجهیزات روز‌به‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند و برای توسعه فعالیت‌های خود علم و فناوری را به خدمت می‌گیرند از جمله رو‌ش‌هایی که توانست باعث توسعه و سرعت در روند اجرای پروژه‌های تولیدی صنایع معدنی شود، حمل مواد از طریق نور نقاله است.

ریل‌های کوچک کاربردی

این نوارهای نقاله در حکم یک ریل کوچک هستند که در سراسر یک مجموعه فولادی و معدنی ریل‌گذاری شده‌اند از یک واحد تولیدی به واحد تولیدی دیگر موادی را حمل می‌کنند این مواد می‌تواند سنگ و یا خاک باشد و یا محصولات نهایی.

نوار نقاله بومی‌سازی شده در ایران

ذخیره قابل استخراج مجتمع سرب و روی انگوران در بخش سولفوره یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۳۴۴ تنی است با توجه به ظرفیت استخراج این بخش، امکان استخراج ماده معدنی برای حدود ۱۵ سال وجود دارد. این مجتمع با دانش بومی و با استفاده از دانش‌بنیان‌ها توانست نوار نقاله را در این مجتمع به شکل یک روش پیشرفته برای انتقال مواد معدنی استفاده کند. با نصب این نوار نقاله همچنان که در فولاد مبارکه، فولاد خراسان مواد معدنی از بخشی به بخش دیگر جا‌به جا می‌شوند، سرعت و مخاطرات انسانی نیز کاهش می‌یابد

madan2313.jpg

نوار نقاله سرعت‌بخش و تسهیل‌گر

امید فلاح، مدیر مجتمع سرب و روی انگوران در ارتباط با نصب نوار نقاله گفت: با نصب نوار نقاله در معدن زیرزمینی انگوران، استخراج ماده معدنی تضمین و دستیابی به ظرفیت استخراج اسمی ماهانه ۱۰ هزار تن (سالانه ۱۲۰ هزار تن) امکان‌پذیر شد. در نقل ایمیدرو آمده است فلاح در ادامه گفت: این نشان می‌دهد که نوار نقاله سرعت بخش و تسهیل‌گر است. سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۴ میلیون دلار بوده است که برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

فلاح با اشاره به اینکه روش کار در بخش زیرزمینی معدن انگوران به صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است، تصریح کرد: روش یاد شده، در میان معادن ایران منحصر به فرد است. چرا که همزمان با استخراج زیرزمینی، استخراج در بخش روباز نیز انجام می‌شود.

وی افزود: در این بخش، حدود ۴ هزار متر حفاری شامل احداث ۲ تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول ۸۰۰ متر، احداث تونل دسترسی به کارگاه‌های استخراج در افق‌های مختلف انجام شده است.

foladkhorasan4587.jpg

شبکه حمل‌ونقل پیشرفته با نوار نقاله

محمود قرائی، رئیس برنامه‌ریزی تولید شرکت فولاد خراسان در ارتباط شبکه حمل نقل مجتمع فولاد خراسان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: با تلاش‌های نیروهای متخصص فولاد خراسان و بررسی شرایط و موقعیت شرکت فولاد خراسان موضوع انتقال مواد از طریق نوار نقاله در دستور کار قرار گرفت و تجهیزات مربوط به آن تامین شد. امروز شاهد این هستیم که در تمام مجتمع فولاد خراسان شبکه حمل مواد معدنی از طریق نوار نقاله انجام می‌شود. این شبکه حمل‌ونقل بسیار پیشرفته است و سرعت انتقال مواد از بخشی به بخش دیگر را سرعت بخشیده است.

وی افزود: این نوارهای نقاله در حکم یک ریل کوچک هستند که در سراسر یک مجموعه فولادی و معدنی ریل‌گذاری شده‌اند از یک واحد تولیدی به واحد تولیدی دیگر موادی را حمل می‌کنند این مواد می‌تواند سنگ و یا خاک باشد و یا محصولات نهایی.

قرائی با اشاره به اهمیت کاهش مخاطرات گفت: با استفاده از نوار نقاله، امکان آسیب‌های انسانی کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها