|
کدخبر: 65801

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

استارت‌آپ‌های معدنی توسعه می‌یابد؟

کارشناس ارشد بازارهای بین‌المللی معدن و صنایع معدنی گفت: با حضور ایمیدرو و مدیریت خداداد غریب‌پور فکر می‌کنم پیشرفت خوبی در زمینه معدن و استارتاپ‌ها حاصل شود.

گسترش‌نیوز: استارت آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در سال‌های پیش در حوزه معدن و صنایع معدنی استارتاپ‌های معدنی است که پژوهش‌های بسیار و مقالات جامعی در این ارتباط بیان شده است. در یکی از همایش هایی که در ارتباط با استارتاپ‌های معدنی برگزار شد موضوعات مربوط به دانش‌بینان‌ها و استارتاپ‌های معدنی مطرح شد اما نتایج آن در همان همایش ماند و پیگری نشد. خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو و مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به موضوع استارتاپ‌ها حضور و ورود در این حوزه را عاملی برای پیشرفت و توسعه ذکر کردند. قرار گرفتن مدیر جوان ایمیدرو به عنوان حامی موضوعات مربوط به دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌های معدنی می‌تواند شرایطی را با افق روشن‌تر پیش‌روی معدنی‌ها قرار دهد .

کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازارهای بین المللی معدن و صنایع معدنی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: استارتاپ‌های معدنییکی از موضوعاتی است که توجه معدنی‌ها را به خود جلب کرده است. دو سال پیش یعنی درسال ۹۶ همایشی با محوریت استارتاپ‌ها به شکل گسترده برگزار شد که تمامی موضوعات مربوط به استارتاپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت. مقالات بسیاری ارائه شد اما ادامه پیدا نکرد و نتایج در همان همایش ماند.

jaferitehrani2.jpg

طهرانی افزود: تجربه‌های جهانی در این زمینه زیاد یعنی استارتاپ‌های معدنی زیاد است اما در ایران استارتاپ‌ها به شکل کلی در عرصه معدن و صنعت مخصوصا معدن موفق نبوده‌اند.

وی افزود: استارتاپ‌هایی که تشکیل شده‌اند عمر کوتاهی داشتند و بسیار سریع از گردونه حضور در معدن خارج شده اند، دلیل آن نیز این است که این استارتاپ‌ها به مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی برخوردند. ستارتاپ‌ها ظاهرا نقدینگی زیادی نیاز ندارند ولی بیشتر این استارتاپ‌ها زیر شش ماه از گردونه فعالیت خارج می‌شوند به خاطر همین که توان حفظ بقا در شرایط سخت مالی را نداشته باشند

این تحلیل گر بازار معدن و صنایع معدنی گفت: واقعیت این است که خانه معدن پیشکسوت و متولی استارتاپ‌های معدنی در دو سال گذشته بوده است اما از آنجایی که یک دست صدا ندارد حمایت سایر تشکل‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی نیاز است تا در این زمینه موفقیت حاصل شود.

وی افزود: استارتاپ‌هایی که تشکیل شده‌اند عمر کوتاهی داشتند و بسیار سریع از گردونه حضور در معدن خارج شده اند، دلیل آن نیز این است که این استارتاپ‌ها به مشکلات مختلف از جمله مالی برخوردند.

طهرانی گفت: خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو و مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به موضوع استارتاپ‌ها حضور و ورود در این حوزه را عاملی برای پیشرفت و توسعه ذکر کردند. با حضور ایمیدرو و مدیریت خداداد غریب‌پور فکر می‌کنم پیشرفت خوبی در زمینه معدن و استارتاپ‌ها حاصل شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها