|
کدخبر: 61134

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در آستانه متالکس ۲۰۱۹ در گفت‌وگو با گستر‌ش‌نیوز؛

گفت‌وگوی متقابل در نمایشگاه متالورژی میسر می‌شود

یازدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور هلدینگ‌های مطرح فولادی نیمه شهریور ماه برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: حضور تولیدکننده و مصرف کننده‌های عرصه متالورژی در یک محیط و در یک بازه زمانی می‌تواند شرایط خوبی را برای همکاری بین‌ واحد‌های تولید ایجاد کند.

این همکاری موجب می‌شود مصرف‌کنندگان و کارخانه‌دار‌ها از نیاز‌های خود و تولیدکنندگان نیز از توانایی‌های خود بگوید و انعقاد قرادادها برای محصولات مشابه خارجی در همین کشور تولید شود. نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته2019 METALEX اوایل شهریورماه ۹۸ در مساحتی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

moghadasi2.jpg

در این نمایشگاه که با هدف حمایت از صنایع داخلی در اصفهان برگزار می‌شود، صاحبان شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، حضور دارند همچنین از کشورهای ترکیه، هند، انگلیس، بلژیک، فرانسه، چین، سوئیس، دستاوردهای خود در فولاد، معدن و صنایع معدنی و ریخته‌گری را به نمایش خواهند گذاشت.

سیدمهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک در ارتباط با برگزاری نمایشگاه متالورژی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی در صنایع معدنی در گفت‌و گو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: فولاد از جمله مهم‌ترین کالاهای صادراتی کشور است که از اهمیت و جایگاه مهمی در ارزآوری کشور محسوب می‌شود و ظرفیت‌های پیشرفت ایران در جهان را افزایش می‌دهد.

مقدسی افزود: یکی از مهترین دغدغه‌های معدن‌داران و صاحبان صنایع معدنی همچون فولاد موضوع تامین‌ ماشین‌آلات است. بخشی از این ماشین‌آلات که خارجی است و برخی که توسط داخلی‌ها تولید می‌شود با مشکلاتی روبه‌رو است. تولیدکنندگان ماشین‌آلات شرکت‌های معدنی برای تولید با تامین منابع مالی روبه‌رواست.

namayeshgahmetaloji.jpg

مقدسی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه متالورژی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه در شاخه‌های فولادی، ریخته‌گری، صنایع معدنی در سطح بین‌المللی در ارتقاء سطح دانش و آگاهی صاحبان صنایع معدنی و فولادی تاثیر‌گذار است.

وی در پاسخ به این پرسش که تفاوت این دور از نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان نسبت به دوره‌های پیش به نمایش‌‌گذاشتن قطعات بومی‌سازی نشده است.نظر شما در این ارتباط چیست، گفت: شرکت‌های بسیاری قطعات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدنی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنند این به نمایش گذاشتن قطعات تولید نشده در معرض دید تولیدکنندگان داخلی موجب می‌شود تا در راستای بومی‌سازی آن تلاش شود.

وی افزود: هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود اگر از کیفیت مناسب و در شرایط خوبی برگزار شود، صاحبان صنایع فولادی و معدنی و صنایع وابسته همچون ماشین‌آلات می‌توانند از آخرین دستاوردهای زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند با خبر می‌شوند، اگر تولیدکننده‌ هستند با صنایعی که از این محصولات استفاده می‌کنند آشنا می‌شوند و از کم و کیف محصولات خود در ارتباط دو سویه با خبر می‌شوند. آخرین نیاز‌های صاحبان صنایع را بررسی می‌کنند و با برآوردی از توانمندی‌های خود می‌توانند، محصولاتی را تولید کنند که بازر مصرف آن تضمین شده .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در نمایشگاه‌هایی همچون یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، ‌تولیدات صنایع فولادی و معدنی و صنایع وابسته آن به شکل واقعی عرضه می‌شوند و کیفیت و نرخ آنها به راحتی و از نزدیک قابل ارزیابی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ایده ساخت محصولاتی که مشابه داخلی آن وجود ندارد در این نمایشگاه‌ها بررسی می‌شود و امکان‌پذیری ساخت آن، هزینه‌ و میزان فناوری که در اجرای آن نیاز است در گفت‌وگوهای بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان صنایع معدنی به شکل تخصصی برآورد می‌شود

گفتنی است: پایگاه خبری گسترش‌نیوز، روزنامه صمت و روزگار معدن به‌عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد بین‌المللی پوشش‌دهنده اخبار یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری ماشین‌آلات و صنایع وابسته خواهند بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها