|
کدخبر: 43050

رئیس هیات ‌عامل ایمیدرو خبر داد؛

بهره‌برداری از طرح‌های فولادی به ارزش یک میلیارد دلار/ درآمد ۳.۳ میلیارد دلاری از صادرات فولاد

خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو: ۳.۳ میلیارد دلار صادرات این حوزه در چند ماه اخیر بوده است.

گسترش‌نیوز : غریب‌پور گفت: در جنگ تجاری نقش موثر فولاد در دنیا و مبادلات تجاری میان اقتصادهای بزرگ نمایان است.

وی افزود: در ایران ظرفیت تولید فولاد به ۳۵ میلیون تن و تولید ماهانه ۲ میلیون تن رسید و اراده‌های محکمی منجر به این عملکرد مثبت شده است. گفتنی است که ۳.۳ میلیارد دلار صادرات این حوزه در چند ماه اخیر بوده است. و موانع صادراتی رفع و راهکارهای برون رفت به زودی اعلام می‌شود.

غریب‌پور ادامه داد: امسال بیش از یک میلیارد دلار طرح در حوزه فولاد به بهره‌برداری رسیده و می‌رسد و امیدواریم در کنار ظرفیت‌سازی تولید واقعی نیز به همین میزان رشد یابد. همچنین موانع تولید با همکاری‌های میان مسئولان و تولیدکنندگان مرتفع می‌شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: به دنبال اکتشاف هستیم و طرح‌های جدید و مستعد را شناسایی خواهیم کرد. حتی در حوزه اکتشاف تز بخش خصوصی بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اگر تحریم نبود اکنون هم به فکر چنین جشنواره‌ای نبودیم لذا نیاز به تامین داخل در چنین شرایطی حس می‌شود. بنگاه‌ها نیز در کنار دولت عهده دار توسعه شده‌اند. گفتنی است: ایمیدرو عزم این را دارد که مجری توسعه باشد. همچنین زیرساخت‌ها هم که باید به آن توجه شود نیز مورد توجه ماست.

غریب‌پور در بخشی از صحبت‌هایش گفت: همکاری ایمیدرو با دانشگاه با ارتباط به واحدهای تحقیق و توسعه مقدور خواهد شد و به دنبال آن هستیم تا علاوه بر شناسایی قطعات و تجهیزات، فناوری نیز بومی و داخلی‌سازی شود.

وی افزود: این رویداد کار ارزنده‌ای است و قابل تقدیر می‌باشد و امیدواریم الگوی سایر نمایشگاه‌ها باشد.

خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو با عنوان اینکه امروز صنعت فولاد از دانش تخصصی برخوردار است از رفع موانع ارزی با همکاری بانک مرکزی خبر داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها