|
کدخبر: 37554

آقای معدن ایران:

۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی در مشت معدنی‌ها

به گفته کرباسیان اقتصاد ایران، ایران در بخش سرب و روی توانست به جایگاه ویژه بین‌المللی دست یابد.

گسترش‌نیوز : مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در همایش "چشم‌انداز فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته به نگاهی به تولید و بازار"‌اظهار داشت: در حوزه زغال‌سنگ با همت ایمیدرو نقشه راه تهیه شده و نیاز است برای فلزات غیرآهنی نیز نقشه راه تهیه شود.

وی تاکید کرد: طرح جامع فولاد به روز است و امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های جامع دیگر را تهیه کنیم.

آقای معدن ایران تصریح کرد: ایمیدرو در دولت یازدهم و دوازدهم توانست جایگاه حوزه معدن و صنایع معدنی را در بین مردم و سیاستگذاران ارتقا دهد. بخش معدن و صنایع معدنی بیش از ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی را در اختیار دارد و بیش از ۲۳ درصد ارزش بورس در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی است.

کرباسیان همچنین گفت: اقتصاد ایران، نوظهور است و با توجه به مزیت‌های حوزه فلزات غیر آهنی باید با همکاری یکدیگر در این حوزه جهش ایجاد کنیم. در بخش سرب و روی توانستیم به جایگاه ویژه بین‌المللی دست یابیم و دغدغه‌های فعالان حوزه روی را کاهش دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: میزان ذخیره بوکسیت از ۱۵ میلیون تن به ۳۵ میلیون تن افزایش یافته است اما هنوز در این حوزه کمبود وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها