|
کدخبر: 36325

کرباسیان در گفت و گو با ویژه نامه روزنامه ایران، اعلام کرد:

واگذاری ۱۵محدوده اکتشافی به بخش خصوصی

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال‌تر شدن اکتشاف در دولت ‌های یازدهم و دوازدهم از نقاط قوت ایمیدرو به شمار می‌رود. به گفته کرباسیان، امسال ۱۵ محدوده اکتشافی به بخش خصوصی واگذار شده است.

گسترش نیوز: مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برخی از پهنه‌های اکتشافی و محدوده هایی که برخی از آنها بیش از ۱۵ سال در سازمان زمین شناسی به دلیل بودجه کم یا نبود بودجه نتوانسته بود فعال شود؛ که آنها را در تفاهم‌های اخیر فعال کرده‌ایم. وی در عین حال تاکید کرد: در این زمینه همکاری لازم بین ایمیدرو و سازمان زمین شناسی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حوزه اکتشاف را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اظهار کرد: درحال‌حاضر موتور این موضوع را روشن کرده‌ایم بقیه کار را به دست‌اندرکاران بخش خصوصی بسپاریم. از سوی دیگر از ۴۰۰ محدوده امیدبخش که در اکتشاف به‌دست آورده‌ایم ۱۵ محدوده را در ابتدای امسال برای ادامه عملیات اکتشافی به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص برنامه‌های حمایتی از حوزه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد: حمایت می‌تواند به چند شکل صورت گیرد که یکی از آنها خرید بلند مدت مواد اولیه است که به صورت تضمینی صورت می‌گیرد.

کرباسیان افزود: به این صورت می‌توان معدن را فعال کرده و مشکلاتش را برطرف کرد. دوم فعالان این حوزه از طریق صندوق بیمه معدن می‌توانند وام‌های مناسبی با نرخ پایین و تضمین از طریق پروانه معدن دریافت کنند تا بتوانند از ماشین‌آلات مورد نیاز خود مانند بلدوزر و غیره را خریداری کنیم.

وی ادامه داد: سومین شکل حمایت این است که بتوانیم سرمایه‌گذاری در معادن را برای فرآوری و استخراج انجام دهیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سرمایه‌گذاری در معادن مس سنگ آهن و غیره انجام شده است و همچنین در حوزه طلا و کرومیت این کار را انجام داده‌ایم. از سوی دیگر تولید طلای موته از ۲۰۰ کیلوگرم در سال قبل به ۶۰۰ کیلوگرم افزایش یافت چراکه این مجتمع در قالب همکاری با بخش خصوصی خاک معادن کوچک را خریداری کرد و ظرفیت تولید را افزایش داد.

کرباسیان با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم چند کار شروع شد که یکی از آنها را اندازی فاز دوم کارخانه طلای زرشوران است، اظهار کرد: عملیات ساخت کارخانه تولید کنسانتره و سرباره تیتانیوم در سال ۹۶ شروع شد و در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار بزرگی که از اسفند ماه سال گذشته توانستیم عملیات آن را با اخذ مجوز محیط‌ زیست انجام دهیم، فعال کردن منطقه ویژه پارسیان بود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: امیدواریم در نیمه دوم امسال بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور در جنوب (سالکو) به بهره‌برداری برسد که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۶۰ درصد بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها