|
کدخبر: 298635

معاون مالی و سرمایه انسانی :

چادرملو در سال ۱۴۰۱ عملکرد موفقی داشت

از جمله شرکت‌های همیشه خوش نام بازار سرمایه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که امسال توانسته با اجرای علمی ابزارهای مدیریت هزینه، ضمن ثبت فروش ۴۴ همتی در سال ۱۴۰۱، و دستیابی به حاشیه سود بیش از ۵۰ درصدی، سود خالص ۲۳ همتی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد و شعار امسال، یعنی رشد تولید و مهار تورم را جهادگونه به منصه ظهور برساند.

صنعت و معدن  چادرملو در سال ۱۴۰۱ عملکرد موفقی داشت

در همین راستا، اسماعیل خرم، معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگویی ضمن تبیین این موفقیت، افزود: درآمد شرکت در سال گذشته بالغ بر ۴۳/۷ همت، سود خالص ۲۲/۸ همت و در نتیجه حاشیه سود خالص ۵۲ درصد بوده است.

وی همچنین به مهم‌ترین نتایج عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته اشاره کرد و افزود:

-  کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن (خشک) در بین شرکت‌های تولید کننده این محصول.

-  تحقق رکورد تولید در بخش آهن اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره برداری کارخانجات مربوطه.

-  پوشش ۱۰۵ درصدی برنامه تولید محصولات.

و حفظ جایگاه ششمی شرکت در بازار سرمایه از نظر ارزش بازار در پایان سال ۱۴۰۱ از دستاوردهای موفق چادرملو بوده است.

اسماعیل خرم تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته موفق گردید افزایش سرمایه خود را به میزان ۷/۳۵۰ میلیارد تومان به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱/۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۹/۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو یادآور شد: اجرای تکنیک‌های مدیریت هزینه شرکت، محدود به عوامل بهای تمام شده تولید نبوده است، بلکه تلاش شده با مدیریتی جامع نگر و مستمر، سایر هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت نیز کاهش یابد. برای نمونه افزایش سرمایه سال گذشته شرکت از محل سود انباشته و مطابق با بند «ف» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که مشمول نرخ مالیاتی صفر بود و این اقدام سبب شد با توجه به قرارداد حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن منعقده با ایمیدرو، ۱۰ درصد از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده از مبلغ کل بدهی کسر و ضمن استفاده از معافیت مذکور و کاهش هزینه‌های شرکت، از خروج وجه نقد از شرکت، جلوگیری شود.

خرم افزود: از آن جایی که در ساختار بهای تمام شده تولید شرکت‌های معدنی و صنعتی مثل چادرملو، هزینه مواد مستقیم، سهم قابل ملاحظه‌ای دارد، تلاش شد تا با خرید بهینه‌ی سنگ آهن (هم از نظر کیفیت و هم از نظر نرخ) از معادن مختلف کشور، هزینه‌های تولیدی شرکت نیز کاهش یابد.

وی اجرای تکنیک‌ها و ابزارهای روزآمد در حوزه مصرف انرژی را یکی دیگر از دلایل دستیابی به این موفقیت عنوان نمود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها