|
کدخبر: 273787

رویدادی در راستای هوشمندسازی صنعت معدن در ایران

نخستین رویداد معدنکاری دیجیتال در راستای بکارگیری فناوری‌های نوین صنعت معدن، آموزش مفاهیم و مقدمات معدنکاری دیجیتال ۲۱ تا ۲۳ شهریور در هتل المپیک برگزار می‌شود.

این رویداد که می تواند بستر ارتباطی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه معدن باشد در دو بخش همایش و نمایشگاه برگزار می‌شود. در بخش همایش ضمن مرور آخرین تحولات معدنکاری دیجیتال در جهان به بررسی زیرساخت‌های معدنکاری دیجیتال در ایران پرداخته می‌شود. همچنین توجیه سرمایه‌گذاری؛ تاثیرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‌‌های پیاده‌سازی، صنعت نسل چهار و اتصال سیستم‌‌های تولید کنونی به ابزارهای دیجیتال، ایجاد مراکز نوآوری دیجیتال در صنعت و الزامات توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در معدنکاری هوشمند، ابزار دیجیتال برای مدیریت امور اکتشافات و معادن، فناوری‌های دیجیتال برای نظارت و ایمنی معدن، نقش تحولات دیجیتال در تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی از دیگر محورهای موضوعی این همایش است و این رویداد همچنین با هدف انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط پایدار بین فعالان حوزه دیجیتال و معادن برگزار می‌شود.

مهدی ایزدیار مدیرعامل مجموعه دانش‌بنیان فناپ زیرساخت که در روز نخست این همایش در نشست تخصصی «نقش فناوری های نوظهور انقلاب صنعتی چهارم بر مدیریت زنجیره و عملکرد سازمانی در صنعت معدنکاری» حضور دارد درباره لزوم معدنکاری دیجیتال ابراز داشت: «ما در ایران ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش معدنی داریم، سرزمین ما از دید دارا بودن منابع زیرزمینی طبیعی در میان ۱۰ کشور اول دنیا است. طبق اکتشافات معدنی انجام شده، ایران در قاره آسیا رتبه سوم و در خاورمیانه جایگاه نخست را دارد، اما تاکنون از این ظرفیت به اندازه مطلوب بهره‌برداری نشده لیکن فناوری‌های نوپدید راهکارهای خوبی برای پاسخگویی به این کاستی‌ها در این بخش ارائه کرده‌اند.»

وی افزود: «همزمان با پیشرفت شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هزینه‌های ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات و همچنین پهنای باند، با سرعت کاهش یافته است. امروزه شرکت‌ها بیشتر از هر زمانی به «تحول دیجیتال» در کسب‌وکار خود روی آورده‌اند. در همین راستا فناوری‌های نوپدید صنعت ۴، در حال دگرگون کردن صنایع در دنیا هستند، خوشبختانه از این نظر ما همگام با دنیا پیش آمده‌ایم و اکنون صنعت معدن ایران می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در صنعت هوشمند با رویکرد‌های نوین تجارت در دوره انقلاب صنعتی چهارم همگام بشود.»

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر