|
کدخبر: 273563

فولاد پارس پس از سال‌ها رکود؛ به چرخه تولید سیستان بلوچستان بازگشت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این واحد تولیدی سال‌ها راکد و تعطیل بود، که پس از سال‌ها با تغییر مالکیت و نوسازی و بهسازی خط تولید و رفع ایرادات آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، و تسهیلات بانکی اختصاص یافته به این واحد تولیدی بار دیگر به چرخه تولیدی بازگشت.

صنعت و معدن فولاد پارس پس از سال‌ها رکود؛ به چرخه تولید سیستان بلوچستان بازگشت

"حسین مدرس خیابانی "در آیین بهره‌برداری از واحد تولیدی فولاد پارس سیستان بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حمایت از طرح توسعه این واحد نیز در دستور کار قرار گرفته و دستورات لازم به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلغ شده است.

وی افزود: هم اکنون این واحد تولیدی با پیش‌بینی ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال توانسته است برای ۶۰نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: به تمام دستگاه‌های اجرایی استان از جمله راه و شهر‌سازی به عنوان متولی ساخت طرح ملی مسکن دستور داده شده که برای تامین مصالح خود صرفا از تولیدات داخل استان استفاده کنند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: برای سایر محصولات تولیدی استان نیز دستورات مشابه به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

وی یاد آور شد: با توجه به تکلیفی که برای خود در استان برای ایجاد اشتغال معین کرده بودم، هم اکنون سیستان و بلوچستان در ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم به عنوان استان پیشتاز مطرح است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از معضلات استان در گرو ایجاد اشتغال است، چرا که اشتغال پایدار امنیت پایدار را به دنبال خود دارد.

مدرس خیابانی افزود: با تمام قوا برای تقویت اشتغال استان و رفع مشکل بیکاری باید تلاش کرد و این مهم در دستور کار کلیه دستگا‌های اجرایی مرتبط باید قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی شهرک صنعتی زاهدان کامبوزیا در سال ۱۳۷۰ آغاز شده است.

"علیرضا راشکی " اظهارکرد: این شهرک با گستره ۸۶۴ هکتار و فاز عملیاتی ۳۶۰ هکتار در شمال شرقی زاهدان و مجاورت کلاته کامبوزیا واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد ۱۶۵ واحد تولیدی که عمدتا در زیر گروه کانی‌های غیر فلزی فعالیت می‌کنند با سرمایه‌گذاری ۱۴۹۴ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۱۱۱۶ نفر بر اساس اسناد دفتری در این شهرک بهره‌برداری شده‌اند.

کارخانه تولید میلگرد در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از راه اندازی اولین کارخانه تولید میلگرد فولادی به ظرفیت ۳۰ هزار تن در این استان خبر داد و در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد اظهار داشت: بسیاری از استان های پیشرو دارای صنعت فولاد هستند و امروز این افتخار نصیب سیستان و بلوچستان شده تا به این صنعت دست پیدا کند.

وی افزود: با همکاری تمام دستگاه های اجرایی کارخانه فولاد با ظرفیت توسعه ۶۰ هزار تن و تولید ۳۰ هزار تن میلگرد در فاز اول راه اندازی شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد موجب اشتغال ۶۰ نفر از جوانان استان شده و هم اینک نیز در حال اجرای طرح های توسعه برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل و لوله است.

وی گفت: بزرگترین طرح های عمرانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست و این طرح های بزرگ چون مسکن، جهاد آبرسانی و گازرسانی همه نیازمند به فولاد و صنایع فولادی هستند‌.

مدرس خیابانی تاکید کرد: امیدوارم امروز با تکمیل زنجیره فولاد بتوانیم روزی مصالح ساختمانی را در داخل استان تولید کنیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها