|
کدخبر: 266911 نیما مجدی

گسترش نیوز بررسی می کند:

واکنش وزارت صمتی‌ها به طرح تفکیک / پیمان پاک: نظرم را مخفیانه گفتم

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: ما در جایگاه خاصی قرار گرفته ایم لذا اگر اعلام کنیم موافقیم یا مخالف به طور حتم سو برداشت های سیاسی از آن خواهد شد در نتیجه ترجیح دادم نظراتم را به شکل محرمانه در اختیار مجموعه ذی ربط قرار دهم.

صنعت و معدن واکنش وزارت صمتی‌ها به طرح تفکیک / پیمان پاک: نظرم را مخفیانه گفتم

مجلس شورای اسلامی، با توجه به ضرورت افزایش نظارت بر بازار و تسهیل تجارت طرح تفکیک وزارت صمت را در دستور کار قرار داد. بر اساس طرح یاد شده، در دولت نیز مطرح و موافقت اولیه با این طرح کسب شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خودبا اعلام خبر موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی نوشت: «دولت امروز با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد. از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.»

سعی کردیم در این خصوص نظر برخی مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت را نیز جویا شویم البته اغلب آنها ترجیح دادند بدون هیچ اظهارنظری گفتگو را به پایان برسانند. در این میان فقط ۲ نفر آنهم به صورت سربسته و کوتاه با گسترش نیوز مصاحبه کردند.

هرگونه اظهار نظری منجر به سو برداشت سیاسی می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت از بیان نظر خود پیرامون طرح تفکیک وزارت صمت ترجی داد سکوت اختیار کند.  علیرضا پیمان پاک رئیس در گفتگو با گسترش نیوز یاد آور شد: « اگرچه درباره هر موضوعی با محوریت تجارت نظرات لازم را داده ام اما درباره این موضوع هیچ گونه بررسی نکرده و نظری ندارم».

پیمان-پاک

وی ادامه داد: « امروز هر رسانه ای از من در این باره سوال کند نه نظری مثبت یا منفی در این باره ندارم چرا که هر آن چه گفته شود تبعاتی برای بنده خواهد داشت».

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این که ما تابع قانون هستیم و نظرات و بحث های تخصصی و کارشناسانه خود را به دولت و مجلس ارائه داده ایم عنوان کرد: «ما در جایگاه خاصی قرار گرفته ایم لذا اگر اعلام کنیم موافقیم یا مخالف به طور حتم سو برداشت های سیاسی از آن خواهد شد در نتیجه ترجیح دادم نظراتم را به شکل محرمانه در اختیار مجموعه ذی ربط قرار دهم».

نمی‌توانیم نظر بدهیم

فرهاد نوری؛ معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت نیز در گفتگو با گسترش نیوز  یادآور شد: «اگر ابراز نظر با دیدگاه ستادی و جایگاه سازمانی مد نظرتان است باید از معاون وزیر و وزیر صمت در این باره بپرسید چرا که در این باره دارای دیدگاه یکسانی نیستیم و هنوز صحبت در این باره و در جهت سازمانی امکان پذیر نیست».

فرهاد-نوری

وی در پاسخ به این سوال که نگاه کارشناسانه شما در این باره چیست افزود: «اجازه بدهید در یک فرصت مناسب چون فی البداهه بوده  و دسته بندی ذهنی انجام نشده است. ما نمی توانیم در راستای سازمانی حرف بزنیم چرا که وزیر صمت تا دیروز یک نظر داشت امروز اما باید دولت را همراهی کند».

گفتنی است طرح تشکیل وزارت بازرگانی از سال ۱۳۹۶ در بدنه دولت وقت مطرح شد. همان سال‌ در مجلس و با حمایت مستقیم شخص رئیس‌جمهور دوازدهم تلاش برای تشکیل این وزارتخانه آغاز شد؛ اما پس از چند سال بحث کارشناسی نمایندگان مجلس دهم، مجلس یازدهم و شورای نگهبان در مورد تأسیس مجدد این وزارتخانه قانع نشدند.

با این وجود در ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ رئیس‌کمیسیون اجتماعی مجلس خبر از موافقت دولت با تشکیل وزارت بازرگانی داد که حکایت از طرح مجدد این موضوع در قوه مجریه و مقنّنه داشت. اما اگرچه موافقت ها اعلام شده است ولی مسئولان دولتی سکوت اختیار کرده و تمایلی به ابراز نظرات مسئولانه و کارشناسانه در این خصوص ندارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها