|
کدخبر: 253347

تشدید نوسانات قیمت خودرو نتیجه ابهام در مذاکرات وین

ابهام در به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و همچنین عدم آزادسازی واردات خودرو، باعث نوسان قیمت‌ها در بازار شده است. قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟

ابهام در به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و همچنین عدم آزادسازی واردات خودرو باعث نوسان قیمت‌ها در بازار شده است. از طرفی چندی پیش وزیر صمت اعلام کرده بود که قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود. اما در فروردین ۱۴۰۱ شاهد فروش ویژه محصولات ایران خودرو و سایپا بوده‌ایم. تمام این موارد باعث شده تا بازار در وضعیت نامشخصی قرار بگیرد. در این شرایط آیا قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو،  در این ورد گفت: عوامل خارجی مانند مذاکرات وین و واردات خودرو دیگر تاثیری بر قیمت خودرو نمی‌گذارند.

او توضیح داد: بحث مذاکرات اینقدر طولانی که اثر خود را در اقتصاد کشور از دست داده است. به همین دلیل این موضوع نمی‌تواند در بحث قیمت خودرو تاثیر گذار باشد.

زاوه گفت: واردات خودرو می‌توانست بحث تاثیر گذاری باشد که در حال حاضر این موضوع نیز بلاتکلیف است. با توجه به این شرایط، قیمت‌ها می‌تواند نوسانی رو به بالا باشد. در بازه ماهیانه، قیمت‌ها رو به بالا خواهد بود.

پیشتر امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفته بود: چشم‌انداز روشنی در رابطه با آزادسازی واردات وجود ندارد. زیرا واردات خودرو تاثیری بر بازار خودورهای عمومی که مردم کشور از آن استفاده می‌کنند، نمی‌گذارد. اما روند قیمت‌ها در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه‌مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان مدت و بلندمدت اثرگذار است.

در این میان با وجود ممنوعیت واردات خودرو، در چند روز اخیر اخباری مبنی بر ورود خودرو از روسیه در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد. این در حالی است کیفیت این خودروها برای بسیاری از شهروندان و حتی کارشناسان جای ابهام و پرسش دارد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    هیچ به مذاکرات وین ربطی ندارد فقط دست قد رتمندان مافیا هست که جیب ملت بدبخت را خا لی کنند اگه در وجودمان کمی وجدان و صداقت باشه اینچنین خودرو دست مردم نمیدهیم وک یسه نمیدوزیم آیا این عادلانه هست که خودر و قیمت اسمی در کارخونه باشد ولی نرخ حقیق ی دربازار تعیین شود؟ چرا کسی ناظر بر اعم ال اینها نیست ؟چرا همه چی توی این کشور ت حمیلی هست ؟درآمد ریالی قیمت ها دلاری؟

  • ناشناس ارسالی در

    چرا قبلا رخ نمیداد؟!
    شترسواری دولا دولا برنمیداره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها