|
کدخبر: 252294

انجمن ماشین سازان صنایع دارویی، فرصتی برای آینده

توسعه صنایع دارویی در جهان، پس از آغاز پاندمی کرونا به حد بی‌سابقه‌ای رسید و جایگاه صنعت دارو و داروسازی به عنوان دومین صنعت سودآور و آینده‌محور جهان بدون در نظر گرفتن حوزه IT، پیش از پیش تثبیت شد.

صنعت و معدن انجمن ماشین سازان صنایع دارویی، فرصتی برای آینده

کارشناسان درآمد سالانه این صنعت را که به سلامت مردم مرتبط است را تا دوسال آینده تا ۱۵۰۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده‌اند.

از سوی دیگر صنایع مرتبط با ماشین سازی در تمام دنیا، به عنوان پیشران توسعه صنعتی و صنعت صنعت ساز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. جایگاه ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد توسط این صنایع، در کشورهای صنعتی در رتبه اول و در کشورهای در حال توسعه در رتبه سوم قرار دارد.

اهمیت این دو مقوله در کنار یکدیگر، یعنی داروسازی و ماشین‌سازی، نمایانگر جایگاه استراتژیک ماشین سازی دارویی در جهان است.

انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران، با توجه به این جایگاه استراتژیک، به همت جمعی از دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت و حمایت‌های وزارت صمت، نهایتاً در دیماه سال ۱۴۰۰ در اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت و در جلسه مشترکی در محل دفتر انجمن، در روز ۱۷ بهمن ماه سال ۱۴۰۰، با حضور مدیرکل صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت، جناب آقای دکتر هادوی، اعضای هیأت مدیره انجمن، قائم مقام محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز و کارشناسان مسئول دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

رشد چشمگیر صنعت ماشین‌سازی دارویی کشور در شرایط تحریم

حسام گودرزی، دبیر انجمن ماشین سازان صنایع دارویی ایران در این باره گفت:

«صنعت ماشین‌سازی دارویی کشور، در شرایط تحریم توانسته رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

ماشین‌سازی دارویی بسترساز و لازمه توسعه فناوری دارویی کشور است. فعالیت تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان در این حوزه، نمایانگر تلاش متخصصان و نخبگان شایسته کشور، جهت رفع نیاز داخلی، عدم وابستگی و استقلال کشور در این حوزه است.

انجمن-صنایع-دارویی

در مدت کوتاه فعالیت انجمن، سعی شده تا با همکاری و خرد جمعی، در راستای تحقق اهداف انجمن گام برداریم و سطح تعامل با سازمان‌های دولتی و مجموعه‌های خصوصی مرتبط را افزایش دهیم و جایگاه انجمن را در مناسبات مربوطه تبیین کنیم که در این راه حمایت‌های جناب آقای دکتر هادوی در جایگاه مدیرکل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت، بسیار راهگشا و ارزشمند بوده است.

در یکی از اولین اقدام‌های انجمن، طی جلسه‌ای با جناب آقای دکتر اسدی‌فرد، ریاست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، حضور انجمن در اتاق فکر و اقدام صنعت ماشین‌سازی (افکام) مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد محصولات ماشین‌آلات دارویی در زمره دسته بندی‌های محصولات دانش‌بنیان قرار گیرد.

انجمن-صنایع-دارویی-۱

اولویت های کاری هیأت مدیره

در راستای نیل به اهداف انجمن؛ موارد زیر در اولویت کاری هیأت مدیره قرار دارد و در حال حاضر تلاش می کنیم تا حد امکان در اسرع وقت در جهت تحقق این اهداف گام برداریم.

- ساماندهی تولیدکنندگان این حوزه

- تلاش در جهت تسهیل امور، رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی با حمایت و رایزنی با وزارتخانه‌ها، سازمان ها و ادارات دولتی مربوطه

- همکاری و ارتباط با اتحادیه‌ها، انجمن ها و سندیکاهای مرتبط

- تنظیم آیین نامه و دستورالعمل‌های کاربردی، جهت نظام‌مند نمودن پروسه‌های کاری اعضاء

- پیگیری موضوع آموزش و ارتقای دانش فنی اعضای انجمن

امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با عنایت و لطف پروردگار متعال و همکاری و مساعدت تمامی مسولین زیربط و همت دست‌اندرکاران و فعالین این صنعت، گام های موثری در جهت ارتقای جایگاه انجمن برداریم.»

انجمن-صنایع-دارویی-3

انجمن-صنایع-دارویی-5

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها