|
کدخبر: 248830

وزیر صمت تحت فشار اهداف شخصی اطرافیان!؟

خطیب نماز جمعه شهر الوند از فشار برخی نمایندگان به وزرا در شروع به کار دولت انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی خطیب نماز جمعه شهر الوند در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت:‌ در خصوص رفع موانع تولید نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه کرد از جمله عمل کردن قوای سه‌گانه به وظایف خود و عدم دخالت در کارهای همدیگر است، مثلاً مجلس نباید در کارهای اجرایی دخالت کند، نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کنند که قبلاً گفته شد مقام معظم رهبری هم دیروز بر آن تاکید فرمودند.

وی افزود: افرادی از مجلس هستند که دولت را تحت فشار قرار می‌دهند تا امتیازاتی بگیرند همان رویه‌ای که در ادوار گذشته مجلس اتفاق افتاد مثلاً در بحث خودرو برخی می‌خواهند از خارج خودرو وارد کنند لذا وزیر صمت را تحت فشار قرار می‌دهند تا به این اهداف شخصی برسند. امتیازگیری یکی از مسائلی که از طرف برخی از نمایندگان مجلس متاسفانه صورت می‌گیرد که آفت بزرگی برای مجلس انقلابی است نامه‌نگاری‌های مکرر و پنهان با برخی وزارتخانه‌ها اقتصادی برای امتیازگیری صورت می‌گیرد و ابزار اینها رایزنی با افراد و گروه‌های مختلف به شیوه استیضاح است.

خطیب نماز جمعه شهر الوند اضافه کرد: متاسفانه یکی از نمایندگان استان قزوین از سر دسته‌های کسانی است که می‌خواهند وزیر صمت را استیضاح کنند مگر چند ماه است که دولت جدید سر کار آمده است که می‌خواهید وزیرش را استیضاح کنید صنعت خودرو سال‌های متمادی است که دچار مشکلات و نابسامانی‌های گوناگونی است و در این مدت کوتاه این دولت، حل شدنش زمان می‌برد ولی آقایان به جای ارائه راهکار و کمک به دولت انقلابی در فکر برکناری وزیر هستند.

 وی در ادامه افزود: اگر حق مطلب را بگوییم باید مردم شما را استیضاح کنند به خاطر عملکرد و باندبازی‌هایی که در بعضی جاها صورت گرفته است. این جمله به معنای تضعیف مجلس نیست مجلس ما مجلس انقلابی است که افراد مخلص و مؤمن و انقلابی و متعهد زیادی دارد اما برخی با نگرش‌های غلط و باندبازی‌ها و خروج از مسیر حق انقلاب و امتیازگیری‌ها باعث مشکلات فراوانی شده‌اند.

امام جمعه الوند گفت:‌ مسائل پنهانی وجود دارد که نمی‌شود از آنها چشم‌پوشی کرد ولی مقام معظم رهبری دیروز ریشه آنها را که از مسیر انقلاب منحرف شده‌اند، حرام‌خوارسازی و مزدورپروری دانستند. مردم عزیز ما باید توجه کنند که هر مسئولی که چنین روشی را داشته باشد باهر سمت و لباسی که باشد باید مواخذه کنند. نمایندگانی که وزرا را استیضاح می‌کنند مردم هم حق دارند در مواقع لزوم آنها را استیضاح کنند و از این قضیه ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد و باید به مردم آگاهی کامل از اتفاقاتی که در گذشته افتاده و در آینده پیش خواهد آمد داد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها