|
کدخبر: 232810

درخشش فولاد هرمزگان در ثبت رکوردهای تولیدی

این مجموعه در یک سال اخیر در تلاش است با اصلاحات فنی و تکنولوژی کمیت و کیفیت را همزمان افزایش دهد. در بیشتر موارد یاد شده نیز تا به امروز طبق برنامه درست پیش رفته است و به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن به قطب سوم فولاد کشور نزدیک تر می شود.

این بار در آذرماه گذشته فولاد هرمزگان در تولید تختال موفق به کسب رکوردی جدید در تولید شد. اما همانطور که اشاره شد فولاد هرمزگان با تغییرات فنی سعی بر آن دارد تا با افزایش تولید کمبود تولید در تابستان به دلیل قطع برق را جبران کند.

درواقع بحران پیش آمده برای فولادسازان از جمله فولاد هرمزگان باعث شد تا اصلاحات فنی با جدیت دنبال شده و با افزایش تولید علاوه بر تحقق رشد بهره وری، کسری تابستان با افزایش تولید در پاییز جایگزین شود.

در چنین مسیری این بار فولاد هرمزگان با افزایش ریت شارژ کوره ها سرعت تولید را افزایش داد. اما این تنها اقدام صورت گرفته نبود بلکه در این بخش استفاده از ماده اولیه مرغوب نیز به کمک این هدف آمد.

البته موضوع دیگری در بخش فنی به کمک افزایش تولید فولادی ها می آید و آن کاهش زمان های تعمیرات و توقفات در خط تولید خواهد بود.

شاید قطع برق در این قسمت به کمک فولادسازان آمد تا بخشی از تعمیرات را به تابستان منتقل کنند و از این موضوع به جهت توقف خط برای تعمیرات و… استفاده کنند.

اتفاق رخ داده در فولاد هرمزگان می تواند یک پیام مهم داشته باشد و آن این است که سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه منجر به پرورش متخصصانی می شود که با مطالعه بر فرآیند تولید حتی در شرایط تحریمی و بحران هایی همچون انرژی و… می توانند افزایش تولید را رقم زنند و این همان افزایش بهره وری است که سال ها از چشم تولیدکنندگان دور مانده بود.

بحران های پیش آمده مدیران فولادی را بر آن داشت تا با داشته های موجود بیشترین تولید را داشته باشند.

این موضوع از زمان تشدید تحریم ها با تاکید بر استفاده از توان داخل رنگی جدی به خود گرفت.

فولاد هرمزگان هم در این مسیر از قافله عقب نمانده و برای حضور بیشتر در بازار و کسب سهم بیشتر از بازار صادراتی از توان و دانش فنی موجود بهره گرفته تا بتواند کاستی ها را جبران کند.

معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز بر این باور است که با استفاده از توان فنی و تلاش کارکنان این مجموعه می توان در شرایط سخت نیز رکوردهای تولید را ثبت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها